Chiński Nowy Rok napędził sprzedaż Pernod Ricard

W III kw. roku obrotowego 2017/2018 producent alkoholi zwiększył rok do roku sprzedaż o ponad 9 proc.

To m.in. zasługa przypadających na luty obchodów chińskiego Nowego Roku oraz przedwielkanocnej sprzedaży w marcu. Organicznie - w stałych kursach walut i bez akwizycji czy dezinwestycji - sprzedaż zwiększyła się o 9,3 proc. Natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy roku wzrost sięgnął 6,3 proc. Nominalnie wyniósł jednak jedynie 0,2 proc., głównie z powodu umocnienia euro wobec dolara amerykańskiego. W tym czasie Pernod Ricard sprzedał trunki za 7,06 mld euro.

Najmocniej - o 13 proc. przychody zwiększyły się na rynkach wschodzących; w obu Amerykach sprzedaż poszła w górę o 6 proc., w Azji i segmencie "reszta świata" o 10 proc., natomiast w Europie tylko o 2 proc. Raport nie wyszczególnia rynku polskiego.

- Odnotowaliśmy dobrą dynamikę w Europie Wschodniej i stabilizację w Europie Zachodniej - stwierdza firma. - Jesteśmy zadowoleni z wyników na rynkach niemieckim i brytyjskim, natomiast w Hiszpanii i Francji napotykamy na pewne trudności - komentuje producent.

W trzecim kwartale sprzedaż przyspieszyła dzięki obchodom Nowego Roku w Chinach (co trwało cały tydzień) oraz okresowi bezpośrednio poprzedzającemu Wielkanoc, przypadającą w tym roku na 1 i 2 kwietnia. Obroty wyniosły w przeliczeniu na euro1,977 mld, o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej w ujęciu organicznym. Nominalnie nastąpił jednak spadek o 0,5 proc. Znów najsłabszym ogniwem okazał się Stary Kontynent z organicznym spadkiem o 1 proc. To wynik m.in. wspomnianych trudności we Francji i Hiszpanii i tzw. "efektu bazy" (niekorzystnego porównania z okresem sprzeda roku) w Wielkiej Brytanii. Azja i reszta świata odnotowała 18-proc. wzrost.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1294 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }