Global Cosmed pogłębia stratę

Producent kosmetyków i chemii gospodarczej zanotował w 2017 r. ponad 81 mln zł straty. To przeszło 12 razy więcej niż rok wcześniej.

Grupa zarzeka się jednak, że obecny rok będzie dla niej lepszy, bo strata jest wynikiem zdarzeń jednorazowych. Oczekuje wzrostu sprzedaży o 5 proc., czyli do niemal 321 mln zł.

W minionym roku sprzedaż wyniosła 305,5 mln zł, o 7,5 mln zł mniej niż w 2016 roku. Na poziomie wyniku operacyjnego rok zakończył się stratą w wysokości 20,7 mln zł wobec straty w wysokości 3,26 mln zł rok wcześniej. Na czysto Grupa straciła 81,13 mln zł, podczas gdy w 2016 r. strata wyniosła 6,7 mln zł.

- W ocenie zarządu jednostki dominującej wpływ na wysokość straty w 2017 r. miały następujące czynniki: utworzenie odpisu aktualizującego wartości firmy 57,23 mln zł, utworzenie odpisu aktualizującego znaku towarowego Sofin 1,9 mln zł, koszty natury jednorazowej związane głownie z nieefektywnościami powstałymi w ramach inwestycji uruchomionej na początku roku mieszalni półproduktów kosmetycznych oraz wzrost cen surowców, a co za tym idzie pogorszenie marży operacyjnej - tłumaczy spółka w sprawozdaniu z działalności.

Według zarządu pogorszenie wyników w 2017 r. oraz osiągnięta strata nie stanowią też zagrożenia dla dalszej kontynuacji działalności. Zwłaszcza że spółka wdraża właśnie program naprawczy, a rynek surowców jest stabilny. Spółka przekonuje także, że trendy obserwowane w działalności operacyjnej wskazują na dalszy potencjał wzrostowy. Firma oczekuje w 2018 r. wzrostu sprzedaży na poziomie 5 proc. oraz poprawy efektywności operacyjnej. Wzrosnąć ma także marża operacyjna, a tym samym sytuacja finansowa Grupy znacząco się poprawić.

- Grupa duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej - podaje Global Cosmed.

Grupa zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą.

Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, takich jak Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini, rozwija także aktywność w segmencie private label. Należą do niego też marki Triks, Elan i domal. Producent dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieci Biedronka, Lidl, Aldi, Kaufland, czy Rossmann. Realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

W 2017 r. wprowadziła w segmencie marek prywatnych nowe płyny do kąpieli, kremowe mydła w płynie wielu nowych odmianach, neonowe mydła i żele pod prysznic czy puszyste pianki do mycia rąk w 5 odmianach.

- Obecnie laboratorium Global Cosmed pracuje nad recepturami m.in. szamponów, płynów do higieny intymnej, antyperspirantów, olejków do kąpieli, żeli pod prysznic czy płynów do płukania tkanin - deklaruje spółka. - W 2017 r. opracowano nowe receptury, które zostaną wdrożone w 2018 r. Należą do nich m.in. żele pod prysznic, mydła w płynie, płyny do kąpieli, pianki do mycia rąk oraz szampon, płyn i żel do kąpieli dla dzieci w 5 wariantach - dodano.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 2215 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }