Piwo rzemieślnicze chce powalczyć o rynek

Browar Jastrzębie to spółka założona w 2017 r., która planuje zbudować własny browar rzemieślniczy, a następnie rozpocząć produkcję wysokogatunkowego piwa na zlecenie browarów kontraktowych oraz pod marką własną.

Zbudowanie browaru ma być możliwe dzięki wykorzystaniu własnego majątku, ale i upublicznieniu spółki na rynku NewConnect [prowadzony przez GPW poza rynkiem regulowanym w formule alternatywnego systemu obrotu - przyp. red.], co ma nastąpić jeszcze w tym roku.

- Zarząd Browaru Jastrzębie oczekuje, że dzięki upublicznieniu spółki na rynku NewConnect będzie ona mogła efektywnie realizować założenia przyjętej strategii rozwoju i budować swoją rozpoznawalność zarówno wśród inwestorów, jak i potencjalnych partnerów biznesowych oraz klientów - tłumaczy zarząd w komunikacie. 

Piotr Piekarski, prezes zarządu Browaru Jastrzębie, liczy że dzięki wejściu na alternatywny rynek będzie można uwiarygodnić spółkę oraz zbudować jej pozycję rynkową poprzez lepszą transparentność. - To z kolei powinno pozytywnie wpłynąć na naszą współpracę z kontrahentami oraz z innymi browarami - ocenia.

 

Zaznacza, że głównym celem spółki jest zbudowanie silnej marki oraz stworzenie własnego piwa. - Będzie to oczywiście długotrwały proces, dlatego w początkowym etapie funkcjonowania browaru będziemy sprzedawali wolne moce produkcyjne browarom kontraktowym. Nastawiamy się głównie na współpracę z małymi sklepami, bowiem analizy rynkowe wskazują, że odpowiadają one za bardzo wysoki udział w sprzedaży piwa ogółem. Dodatkowo, piwo rzemieślnicze nie jest tak trwałe jak koncernowe, więc ważnym czynnikiem jest również duża rotacja. W naszym planie marketingowym chcemy się skoncentrować na bezpośrednim dotarciu do klientów - zapowiada Piotr Piekarski.

 

Na koniec stycznia 2018 r. kapitały własne Browaru Jastrzębie wynosiły ponad 4,69 mln zł. Firma podpisała też już kilka listów intencyjnych z podmiotami zainteresowanymi nawiązaniem długoterminowej współpracy w zakresie wykorzystania mocy produkcyjnych spółki do świadczenia usług warzenia piwa na zlecenie.

 

Działalność Browaru Jastrzębie będzie skoncentrowana na produkcji i sprzedaży piwa, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch segmentów: produkcji piwa na zlecenie browarów kontraktowych oraz produkcji i sprzedaży wysokogatunkowego piwa pod marką własną. Uzupełnieniem tych obszarów będzie współtworzenie krótkich serii piwa wraz ze społecznością - klientów końcowych oraz nabywców kontraktowych, a także tzw. „kooperatywa piwna”.

Głównymi kanałami dystrybucyjnymi piwa marki własnej mają być małe sklepy, sklepy specjalistyczne, hurtownie rzemieślnicze oraz segment HoReCa, m.in. puby i restauracje. 

Spółka ma siedzibę w Jastrzębiu Zdroju.

Ilona Mrozowska 2871 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }