Media Markt szuka nabywcy na rosyjskie sklepy

Należący do powstałej po podziale Grupy Metro spółki Ceconomy Media-Saturn negocjuje sprzedaż rosyjskiej działalności detalicznej.

Możliwym nabywcą na około 60 placówek jest rosyjska grupa M.Video, w której Media-Saturn mógłby objąć udziały. Ceconomy AG potwierdziła w ogłoszeniu doraźnym, że prowadzi rozmowy handlowe na temat rosyjskiej działalności grupy Media-Saturn z lokalnym konkurentem.

Ceconomy odpowiedziała komunikatem na temat spekulacji po raz pierwszy opublikowanych przez agencję Reutera. Jak poinformowała firma, nie podjęto jeszcze decyzji, czy rzeczywiście dojdzie do transakcji. Warunki ewentualnej umowy kupna są nadal otwarte.

Media-Saturn prowadzi około 60 placówek w Rosji, zatrudniając około 2500 pracowników. Przychody w ostatnich latach znalazły się pod silną presją i wyniosły ponad 500 milionów euro w roku obrotowym 2016/17. Operacyjnie w Europie Wschodniej detalista niedawno odnotował straty.

M.Video jest liderem rynku na rosyjskim rynku elektroniki. Pod koniec marca detalista ogłosił planowane połączenie z krajowym konkurentem Eldorado. Notowany na giełdzie operator zamierza zapłacić za przejęcie około 45,5 miliarda rubli (około 590 milionów euro). Obie sieci mają w Rosji około 400 sklepów. W roku finansowym 2017 M.Video wygenerował sprzedaż netto w wysokości 198 miliardów rubli (około 2,6 miliarda euro) i zysk netto w wysokości 90,7 milionów euro.

Magdalena Weiss 1228 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }