Nestlé stawia na recykling

Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać.

- Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych. Naszą ambicją jest wprowadzenie do 2025 r. opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku -  mówi Mark Schneider, prezes Nestlé.

Dlatego widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której, wspólnie z firmą Rekopol, dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski.

 - Ponad 90 proc. tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60 proc. materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko  poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów - deklaruje Edouard Simond, dyrektor techniczny Nestlé Polska.

Ponadto Nestlé na opakowaniach plastikowych zamieści informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

 

Ilona Mrozowska 2846 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }