Amazon dogadał się z właścicielem Géanta
Jedna z największych francuskich sieci handlowych będzie sprzedawać swoje produkty przez należącą do Amazona platformę Prime Now.
W poniedziałek 26 marca ogłosiła ona, że jeszcze w tym roku zacznie sprzedawać swoje produkty paryżanom przez należącą do Amazona platformę Prime Now. Informacja ta komentowana jest jako elektryzująca branżę, francuscy detaliści bowiem próbują walczyć z amerykańskim potentatem, obawiając się wojny cenowej i spadku marż.
- Dzięki temu unikatowemu partnerstwu między Amazonem a Monoprixem Grupa Casino wzmacnia swoją obecność w sieci i realizuje tym samym strategię multikanałowości - powiedział Jean-Charles Naouri, prezes Grupy Casino. - To porozumienie jest kamieniem milowym dla Grupy Casino, która chce być najbardziej innowacyjnym detalistą w nowoczesnym miejskim handlu jutra - dodał.
Amazon nie krył się z próbami porozumienia z dużymi francuskimi detalistami i wprowadzenia usługi dostaw produktów spożywczych. Na francuski rynek wszedł w 2016 r. i od razu zaczął rozmowy z największymi graczami, takimi jak E. Leclerc, Casino czy Système U.
- Każdy chciał pracować z Amazonem, ale to Monoprix wyprzedził konkurentów - powiedział w radiu Europe 1 Regis Schultz, szef Monoprixa, cytowany przez agencję Reutera.
Grupa Monoprix miała w 2017 r. 5 mld euro przychodów i zrealizowała 3 mln dostaw w ponad 150 miastach Francji. Produkty spożywcze sieci będą dostępne w aplikacji Prime Now i na stronie internetowej poprzez specjalny wirtualny sklep.
Zdjęcie: Shutterstock

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.