Eurocash ma plan

Eurocash zamierza się podzielić na dwa niezależnie zarządzane obszary: hurt i detal. W ciągu pięciu lat chce otworzyć 900 supermarketów proximity.

Rok 2017 nie był dla Grupy Eurocash łatwy. Przyznał to wprost prezes Luis Amaral (na zdjęciu) w liście do akcjonariuszy. Przede wszystkim po kieszeni uderzyła firmę sprawa wyłudzeń VAT przez firmy współpracujące z grupą. O wpływie tej historii na wyniki Eurocashu pisaliśmy tutaj. Ponadto, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, firmie nie udało się uzyskać zakładanej rentowności.

- Wpływ na nią miała przede wszystkim niższa od oczekiwanej marża oraz rosnące koszty - tłumaczy prezes Eurocashu. Odnosząc się natomiast do sprawy wyłudzeń, skomentował: - Odzyskanie tych środków może zająć wiele lat lub być wręcz niemożliwe - mówi Luis Amaral.

Eurocash prowadzi szeroko zakrojoną działalność hurtową i detaliczną pod kilkoma szyldami, ma sklepy własne i franczyzowe, zajmuje się e-handlem, rozwija też nowe projekty. Żeby je rozwijać, zarząd podjął decyzję o podziale działalności na niezależnie od siebie zarządzane na Hurt i Detal.

- Hurt będzie w najbliższych latach koncentrował się na szukaniu synergii i korzystaniu z najlepszych rozwiązań wypracowanych w poszczególnych formatach dystrybucji. W pierwszej kolejności zostaną zrealizowane synergie kosztowe między innymi na zakupach tzw. niehandlowych, które do tej pory przez każdy format były realizowane osobno. Następnie zostanie zrealizowana integracja logistyki w ramach infrastruktury obsługującej dziś Eurocash Dystrybucja i Delikatesy Centrum - zapowiada Luis Amaral.

Natomiast w zakresie handlu detalicznego Grupa Eurocash planuje dalszy wzrost. W ciągu pięciu lat chce otworzyć 900 sklepów, tzw. supermarketów proximity. Ma to być "pierwsza ogólnopolska sieć tego typu sklepów, rozpoznawalna i dostępna dla konsumentów również w najmniejszych miejscowościach w kraju". Dokładnie takie sklepy rozwija już Dino Polska pod szyldem Dino. Są to jednak placówki własne, tymczasem Eurocash nie wyklucza franczyzy.

-Sieć sklepów własnych pozwoli nam przyspieszyć pracę nad innowacjami, tak by zwrot z nich był osiągalny znacznie szybciej niż dotychczas, a przede wszystkim by można było znacznie szybciej je udostępniać wszystkim franczyzobiorcom, partnerom i klientom Grupy Eurocash - zapewnia prezes.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.