Biedronka wycofała ze sklepów toaletkę ... zanim ta trafiła do sprzedaży

Polski producent zarzucił Jeronimo Martins, operatorowi sklepów Biedronka, że chciał sprzedawać toaletkę łudząco przypominającą ich autorski projekt. Sieć nie wprowadziła do obrotu spornego mebla, ale pozostał problem materiałów reklamowych.

Na zdjęciu: toaletka, która od soboty 24 marca miała pojawić się w sklepach Biedronka w całej Polsce

Polska firma – Mega Sp. z o.o., która od 2015 r. jest producentem toaletki Lillo, zarzuciła sieci sklepów Biedronka, że ta chciała sprzedawać łudząco podobny do jej produktu mebel i sprzedawać go za „pół ceny”. Chodzi o toaletkę Lillo sprzedawaną pod marką Ragaba przez jej producenta spółkę Mega.

- Jest to nasz unikalny design, promowany na wielu targach wzorniczych w kraju i zagranicą – mówi Justyna Bielawska z firmy Mega. - Dystrybuujemy ten produkt poprzez internet w wielu sklepach w Polsce i Europie. Tymczasem marka własna wnętrzarska Biedronki – Smukee, od najbliższej soboty 24 marca planowała akcję z gazetki z niemal takim samym produktem, tylko tańszym. Produkt jest łudząco podobny do naszego. Ma nietypowy wymiar, bardzo charakterystyczny kształt nóg, a wykorzystanie tak małej klapki z lusterkiem i mini schowka nie występuje w innych tego typu produktach na rynku – stwierdza Justyna Bielawska.

Natychmiast po powzięciu przez Mega wiedzy o ofercie sieci sklepów Biedronka, firma – poprzez Kancelarię Radców Prawnych Łuć i Wspólnicy - wystosowała pismo do Jeronimo Martins wzywające do zaprzestania podejmowanych przez koncern działań w sprawie uderzającego, zdaniem firmy, podobieństwa toaletki Smukee (w Biedronce od soboty 24 marca za 149 zł) do toaletki Lillo (w sklepach internetowych 450 zł + koszty wysyłki), stanowiących w jej ocenie czyn nieuczciwej konkurencji. Firma wnosiła o niedopuszczenie do sprzedaży toaletki, usunięcie produktu z oferty handlowej oraz o całkowite wycofanie informacji o tym produkcie z materiałów reklamowych.

Już wiadomo, że Jeronimo Martins podjął decyzję o niewprowadzaniu do sprzedaży kwestionowanego towaru. W tym celu do wszystkich sklepów Biedronka została wysłana informacja o zakazie ekspozycji przedmiotowych toaletek. Pozostał jednak problem materiałów reklamowych. - W tej sprawie nie otrzymaliśmy od Jeronimo Martins żadnej odpowiedzi. Temat jest pilny, ponieważ gazetka widnieje w każdej Biedronce w Polsce. Nie zamierzamy czekać bezczynnie aż kolejni klienci będą do nas dzwonić lub pisać oburzeni – zaznacza Justyna Bielawska.

- Działając w imieniu klienta, Mega Sp. z o.o., mogę zapewnić, że podejmiemy wszelkie konieczne działania, aby nie dopuścić w dniu jutrzejszym, tj. 24.03, toaletki Smukee do sprzedaży w sklepach Biedronka - komentuje portalowi handelextra.pl mecenas Aleksandra Jankowska z Kancelarii Radców Prawnych Łuć & Wspólnicy. 

Na zdjęciu poniżej: toaletka Lillo sprzedawana pod marką Ragaba przez jej producenta spółkę Mega

 

Ilona Mrozowska 4595 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.