Aplikacja Przepisomat ma pomagać w zakupach

Na rynku pojawił się Przepisomat, urządzenie multimedialne, które może wykreować nowy styl robienia zakupów.

Jest wiele aplikacji z listami zakupowymi, blogów kulinarnych z przepisami, newsletterów z inspiracjami kulinarnymi, a jednak wciąż w sklepach można spotkać osoby z papierowymi karteczkami w ręku. Według Marka Kaniewskiego, prezesa firmy IteCom, popularność gazetek z promocjami również nie maleje. - Oznacza to, że klient wciąż jest przywiązany do wersji papierowej. Wzięliśmy to pod uwagę przy projektowaniu Przepisomatu – podkreśla.

Nowe urządzenie pozwala na wydrukowanie listy zakupów lub przepisu na konkretne danie. Ma spowodować, że klient będzie poruszać się po sklepie z określoną listą produktów, sporządzoną przez specjalnie zaprogramowany system, biorący pod uwagę stany magazynowe, terminy ważności, aktualne promocje oraz preferencje sprzedawcy.

Przepisomat to multimedialne urządzenie umieszczane w sklepie, które umożliwia też klientowi znalezienie przepisu na danie, wydrukowanie go razem z listą zakupów bądź wysłanie jej na maila. Wyszukanie przepisu będzie możliwe po zeskanowanym kodzie kreskowym danego produktu lub składniku wpisanym przez użytkownika. Jeśli ktoś chce się zmieścić w określonej kwocie czy w ustalonej liczbie kalorii, to również jest to możliwe. Proponując przepisy Przepisomat uwzględnia ponadto konkretną dietę albo wybrany rodzaj kuchni.

Według twórców Przepisomatu, jest to także rozwiązanie przydatne detalistom. Właściciel sklepu może bowiem za pomocą tego urządzenia komunikować klientowi pożądane treści, np. informować o produktach w promocji bądź sezonowych. To on decyduje co wyświetli się na ekranie i z jaką listą zakupów klient będzie poruszał się po sklepie. Na urządzeniu, podczas jego bezczynności, jest możliwość wyświetlania reklam graficznych bądź animacji.

- Przepisomat to przepis na innowacyjne rozwinięcie biznesu. Przyciągnie nie tylko klienta, ale i producentów, którzy będą chcieli, by ich produkty były w ten sposób eksponowane – uważa Marek Kaniewski. - Łączy świat rzeczywisty ze światem online. Jest wyjściem naprzeciw potrzebom klienta, który ma dużo obowiązków, ale chce się prawidłowo odżywiać, dbać o dietę swoich bliskich, prowadzić zdrowy tryb życia. Nasze urządzenie mu to umożliwia – podkreśla.

Katarzyna Pierzchała 2024 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }