Mlekovita nie traci mocy

W 2017 r. Mlekovita zainwestowała w swój rozwój 170 mln zł. Najwięcej na budowę Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakup nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych - jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w Europie.

Na zdjęciu: Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita

- 2017 r. był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita. – Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą w kategorii „Produkty żywnościowe” - zaznacza.

Podkreśla, że firma wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Firma zrealizowała też kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną, w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której Mlekovita ma stać się nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln l surowca dziennie). 

Po rekordowym dla Mlekovity w liczbie nowych produktów 2015 r. (116 nowych produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach: od serów i twarogów, przez produkty fermentowany i mleko, po lody (Wypasione lody na śmietance 1 l: śmietankowe i czekoladowe).

Plany na 2018 r. obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym także w zakresie eksportu - firma jest największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) Mlekovita osiągnęła w 2017 r. rekordową wartość eksportu w wysokości ok. 1,2 mld zł. Najwięcej, bo 20 proc. eksportu Mlekovity, trafia do Niemiec.

 

 

Ilona Mrozowska 2630 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }