Gobarto rusza z Akademią Rolnika

Spółka, wchodząca w skład Grupy Cedrob, w marcu rozpoczyna spotkania, których celem jest bezpłatna edukacja rolników według najnowszej wiedzy i standardów w zakresie hodowli trzody chlewnej.

Akademia Rolnika Gobarto 500 to inicjatywa, która powstała w odpowiedzi na bieżące problemy rynku trzody chlewnej.

W jej ramach praktycy hodowli i eksperci weterynarii na bezpłatnych spotkaniach poruszą takie tematy jak: zapobieganie ASF, bioasekuracja, odpowiednie żywienie trzody, ekonomika produkcji, nowoczesne technologie w budynkach inwentarskich czy wymogi dotyczące ochrony środowiska, przed którymi są postawieni hodowcy trzody chlewnej.

– Akademia Rolnika to kolejny krok do realizacji szeroko zakrojonego programu odbudowy polskiego rynku mięsa wieprzowego. W ramach naszej pracy nad Gobarto 500 przeprowadzamy szkolenia dla rolników będących naszymi partnerami. Teraz postanowiliśmy rozszerzyć zasięg i edukować wszystkich chętnych – mówi Dariusz Formela, prezes zarządu Gobarto.

- Ponadto chcemy również dotrzeć do uczniów szkół i uczelni rolniczych by przekazywać im najwyższe standardy hodowli trzody chlewnej już na początku ich kariery zawodowej. Liczymy na to, że te działania w jeszcze większym stopniu przyczynią się do wzmocnienia i odbudowy polskiego rynku mięsa wieprzowego - dodaje.

Pierwsze, inaugurujące całą kampanię spotkanie odbyło się 21 marca w PODR w Boguchwale. Tematem pierwszego szkolenia była "Nowoczesna hodowla, czyli jak zarabiać na produkcji trzody na globalnym rynku?". Gościem specjalnym spotkania był prof. dr hab. Zygmunt Pejsak. W wydarzeniu wziął także udział przedstawiciel ARiMR.

Kolejne spotkania Akademii Rolnika odbędą się w maju.

Program Akademia Rolnika Gobarto 500 został zainicjowany w listopadzie 2016 r. podczas Kongresu 590. Spółka wchodząca w skład Grupy Cedrob, realizuje projekt odbudowy rynku produkcji mięsa wieprzowego m.in. przez program integracji tuczu Gobarto 500, zakładający partnerską współpracę z hodowcami w chowie trzody chlewnej. Rolnicy, którzy biorą w nim udział, otrzymają kompleksowe wsparcie, dostęp do nowoczesnych technik tuczu oraz stabilność biznesową.

Joanna Hamdan 6416 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }