Sprzedaż rośnie, ale wolniej

W lutym sprzedaż detaliczna wzrosła o 7,9 proc. w ujęciu rocznym.

To mniej niż w styczniu (8,2 proc.). W cenach stałych w obydwu miesiącach wzrost wyniósł 7,7 proc. Łącznie w dwóch pierwszych miesiącach roku Polacy wydali na zakupy o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej (ceny bieżące). W stosunku do stycznia w lutym sprzedaż spadła o 3,0 proc.

- Dane GUS okazały się minimalnie gorsze niż spodziewali się analitycy i nieznacznie niższe niż w styczniu. Oznacza to jednak utrzymanie się bardzo wysokiej dynamiki, wskazującej na silny popyt ze strony konsumentów, pobudzany wzrostem dochodów oraz optymizmem w kwestii kontynuacji pozytywnych tendencji w tym zakresie. Do optymizmu skłania nie tylko korzystna z punktu widzenia zatrudnionych sytuacja na rynku pracy, a w szczególności rosnące wynagrodzenia, ale także osłabienie inflacji - komentuje Roman Przasnyski
główny analityk Gerda Broker.

Sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych zwiększyła się w lutym o 5,6 proc. wobec lutego 2017 roku, a wobec stycznia spadła o 0,4 proc. W cenach stałych dynamika wyniosła odpowiednio 2,6 proc. i -0,1 proc. Tym samym produkty spożywcze były drugą najsłabiej rosnącą kategorią po prasie i książkach. Najmocniej natomiast zwiększyła się sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia - w cenach bieżących rok do roku o 20,7 proc.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1529 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }