Sieć Piotr i Paweł zabezpieczona finansowo

Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski zwiększają zakres finansowania Piotra i Pawła, SGB Bank potwierdza stabilność limitów finansowych sieci, a fundusze zarządzane przez TFI Capital Partners zobowiązały się do podwyższenia kapitału firmy.

- Zawarte umowy z BZ WBK oraz ING wraz z pozyskaniem pod koniec lutego inwestora finansowego w postaci funduszy TFI Capital Partners wyposażają sieć Piotr i Paweł w gotówkę oraz instrumenty zabezpieczające możliwości prowadzenia działalności handlowej - mówi Robert Krzak, wiceprezes zarządu Grupy Piotr i Paweł. - Dzięki współpracy z bankami mamy czas na dostosowanie do nowej rzeczywistości, a zaufanie tych profesjonalnych instytucji finansowych do Piotra i Pawła powinno być kolejnym pozytywnym sygnałem dla ubezpieczycieli – dodaje.

- Uruchomienie pozyskanego finansowania pozwoli nam na osiągnięcie komfortu finansowego, co w najbliższych dniach umożliwi nam przywrócenie działalności operacyjnej do normalnego trybu i skupienie się na dokończeniu procesu pozyskania inwestora strategicznego – dodaje Robert Krzak.

Sieć Piotr i Paweł prowadzi od jesieni 2017 r., zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem i wraz z doradzającym jej Bankiem Zachodnim WBK, proces wyboru inwestora strategicznego. Proces ten jest ze swej natury wieloetapowy, a jego finalizacja wymaga zgody rynkowego regulatora. Sieć Piotr i Paweł zebrała wstępne oferty potencjalnych inwestorów strategicznych i obecnie trwają procesy due diligence, po których nastąpi wybór inwestora. Zamknięcie etapu procesu przed rozpoczęciem uzyskiwania zgody UOKiK planowane jest do końca bieżącego półrocza.

- Widzimy zainteresowanie przystąpieniem do procesu także nowych podmiotów. Unikatowy na polskim rynku charakter marki Piotr i Paweł, liczna grupa wiernych i zadowolonych klientów, rodzinny charakter firmy i jej prawie 30-letnia historia, jak również dobre perspektywy rozwoju to czynniki, które budują wartość dla wszystkich interesariuszy - zarówno dla funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners, jako inwestora finansowego i obecnie formalnego właściciela Grupy Piotr i Paweł, jak również dla przyszłego inwestora strategicznego, a także dla dostawców, klientów czy pracowników – mówi Adam Chełchowski, prezes zarządu TFI Capital Partners.

Historia sieci handlowej Piotr i Paweł sięga 1990 r. Ostatnie otwarcie miało miejsce 1 marca w Rokietnicy pod Poznaniem - ruszył wówczas 145. supermarket sieci Piotr i Paweł. Najbliższe otwarcia nowych sklepów Piotr i Paweł nastąpią w Tychach i Trójmieście.

Ilona Mrozowska 2414 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }