Carrefour kupił start-upa

Francuska sieć nabyła większościowy udział w firmie Quitoque, dostawcy zestawów do przygotowywania posiłków.

Przejmowana firma powstała w 2014 r. i obecnie jest we Francji liderem rynku, pisze ESM Magazine. W 2017 r. dostarczyła niemal trzy miliony posiłków. Quitoque pracuje w oparciu o serwis subskrypcyjny i dostarcza lokalne, organiczne i sezonowe produkty wraz z przepisami na przygotowanie posiłków w domu. Po przejęciu firma nadal będzie zarządzana przez swoich założycieli w ramach grupy Carrefour.

Według Carrefoura inwestycja ta pozwoli mu zróżnicować i rozbudować ofertę e-commerce’ową w segmencie spożywczym, co jest zgodne ze strategią detalisty w dziedzinie wielokanałowości.

Według pięcioletniego planu transformacji ogłoszonego i wdrożonego przez nowego prezesa Carrefoura, Alexandre’a Bomparda w styczniu, koncern zamierza zwiększyć obroty w e-handlu żywnością do 5 mld euro.

– Carrefour stale stara się być blisko swoich klientów i wzbogacać ich doświadczenia zakupowe poprzez oferowanie innowacyjnych usług ułatwiających codzienne zakupy – mówi Marie Cheval, która w Carrefourze jest dyrektorem odpowiedzialnym za klientów, usługi i transformację cyfrową. – Na przecięciu (notabene Carrefour znaczy po francusku „skrzyżowanie”) obszarów internetowego i spożywczego Quitoque umożliwi nam wzmocnienie naszej pozycji w branży foodtech, co pomoże nam odpowiedzieć na nowe zwyczaje i potrzeby klientów poprzez połączenie bliskości, wygody i jakości – dodaje.

 

Magdalena Weiss 1691 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }