Dino planuje wzrost

W 2017 r. sieć marketów proximity Dino wzbogaciła się o 147 nowych sklepów. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 16,2 proc.

Na koniec 2017 r. sieć Dino liczyła 775 placówek. Miały one łączną powierzchnię sprzedaży wielkości 295,2 tys. mkw., czyli większą od tej sprzed roku o 23,8 proc. W istniejących od co najmniej roku sklepach przychody ze sprzedaży wzrosły o 16,2 proc. Ogółem sprzedaż wzrosła do 4,5 mld zł, czyli o 34 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 303 mln zł z 215,6 mln zł w 2016 roku, natomiast zysk netto zwiększył się do 213,6 mln zł z 151,2 mln zł rok wcześniej.

– Było to wynikiem konsekwentnej pracy nad asortymentem produktów, które oferujemy naszym klientom. Monitorujemy ich preferencje i dostosowujemy naszą ofertę, poświęcając dużo uwagi produktom świeżym oraz markowym. Częściowo za wzrost sprzedaży like-for-like odpowiada także proces dojrzewania naszej sieci i rosnąca rozpoznawalności marki Dino – napisał w liście do akcjonariuszy prezes zarządu sieci, Szymon Piduch.

W ostatnich trzech latach liczba sklepów Dino wzrosła o 365, co stanowiło 47 proc. wszystkich placówek handlowych Dino na koniec 2017 r. Łączna wartość inwestycji, które firma zrealizowała w 2017 r. wyniosła 457 mln zł i była o 20 proc. większa niż rok wcześniej. Dzięki temu powstało blisko 2,5 tys. nowych miejsc pracy i na koniec roku liczba zatrudnionych w Grupie Dino wyniosła 13,1 tys. osób. Główne obszary inwestycji, oprócz rozwoju sieci marketów Dino, obejmowały rozbudowę centrów dystrybucyjnych oraz zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna. W 2018 r. Dino Polska zamierza kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość sięgnie około 650 mln zł. Sieć planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego, a także rozpoczęcie budowy drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny.

Produkty świeże – w tym mięsne z Agro-Rydzyny – odpowiadały za blisko 37 proc. przychodów ze sprzedaży w 2017 roku, produkty suche, napoje, alkohol i papierosy za ok. 51 proc., natomiast produkty niespożywcze za 12 proc.

Na koniec 2017 r. Grupa Dino Polska, która realizuje strategię budowania sklepów według ustandaryzowanego projektu na własnych gruntach miała 495 lokalizacji zabezpieczonych pod nowe sklepy, w tym 99 nabytych gruntów (z czego na 54 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 396 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów. Dla porównania na dzień 31 grudnia 2016 r. i 31 grudnia 2015 r. Grupa Dino Polska posiadała odpowiednio 338 i 280 zabezpieczonych lokalizacji pod nowe sklepy.

Zgodnie ze strategią, celem Dino Polska jest przekroczenie liczby 1,2 tys. otwartych sklepów do końca 2020 r. Spółka ocenia, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2,7 tys. sklepów Dino.

Dino Polska zapowiada, że zamierza w dalszym ciągu zwiększać przychody ze sprzedaży like-for-like.

Magdalena Weiss 1691 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }