Muszkieterowie urośli w 2017 roku

Francuska sieć Intermarché zwiększyła w ub.r. sprzedaż w Europie o 4,1 proc.

Sześć szyldów Grupy Muszkieterów: Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Poivre Rouge i Roady przyniosły łącznie 37,58 mld euro, natomiast segment rolno-spożywczy Agromousquetaires miał przychody w wysokości 4,02 mld euro. Jeśli odliczyć sprzedaż paliw, przychody Grupy wzrosły o 2 proc.

Lwią część obrotów wypracowały szyldy spożywcze, Intermarché i Netto, w których kasach konsumenci zostawili 33,49 mld euro (razem z paliwami), co stanowi wzrost o 4 proc. Bez paliw dynamika wyniosła 1,8 proc. Samo Intermarché uzyskało w swej ojczyźnie przychody w wysokości 22,42 mld euro, co stanowi wzrost o 1,7 proc. bez paliw i 29,87 mld euro, wzrost o 4 proc. z paliwami.

Według ostatnich danych Kantar Worldpanel Intermarché jest obecnie najszybciej rosnącym detalistą spożywczym we Francji.

- Wzrost grupy w 2017 r. i zwiększenie naszego udziału w segmencie spożywczym dowodzą siły stosowanego przez nas modelu - mówi Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów. - W 2018 roku będziemy kontynuować to przyspieszenie przez wzmocnienie wydajności w punktach sprzedaży. Będziemy także kontynuować prace nad głównymi wyzwaniami związanymi z handlem, przede wszystkim z transformacją cyfrową. Będziemy również pracować nad wdrożeniem niedawno zawartych zewnętrznych decyzji dotyczących wzrostu, czy to w związku z nabyciem udziałów w Les Comptoirs de la Bio, czy strategicznym połączeniem z Bricoramą - dodał.

 W styczniu Muszkieterowie przejęli mniejszościowy udział w sieci sklepów ekologicznych Les Comptoirs de la Bio, co ma wzmocnić segment organiczny w Grupie.

Rok upłynął pod znakiem strategicznej fuzji z Bricoramą, ogłoszonej 4 lipca 2017 r. i zakończonej 4 stycznia 2018 r., co wzmacnia pozycję nr 3 i nr 1 na rynku sklepów typu "dom i ogród" we Francji. Bricomarché nadal rośnie, ze wzrostem sprzedaży o 3,1 proc. w Portugalii i o 14,2 proc. w Polsce.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.