Dobre wieści dla kur

Chów klatkowy w Polsce niedługo przejdzie do historii.

Kolejne firmy ogłaszają rezygnację w swoich łańcuchach dostaw z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności.

Od stycznia 2018 r. deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Arhelan, Topaz, Żabka, Fresh Market, Eurocash, restauracje i kawiarnie duty free Grupy Baltona, oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever oraz Lantmännen. Do tej grupy dołączył również producent makaronów jajecznych - Czanieckie Makarony, wyznaczając trend pozytywnej zmiany w sektorze makaronów.  

Decyzje te są wynikiem rozmów z organizacjami działającymi na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych, m.in. z Fundacją Alberta Schweitzera.

- W ramach naszej inicjatywy Polska bez klatek, rozmawiamy z najważniejszymi markami na rynku, pomagając im w tworzeniu oficjalnych deklaracji rezygnacji z jaj z chowu klatkowego najpóźniej do roku 2025. Bardzo cieszymy się z faktu, że już w pierwszych dwóch miesiącach tego roku tyle firm zdecydowało się wziąć odpowiedzialność za pochodzenie swoich produktów. To kolejni wielcy gracze, którzy postanowili nie wspierać okrutnego procederu chowu klatkowego kur. Biorąc pod uwagę szybkość rozwoju tego trendu w branży spożywczej, wierzymy, że w ciągu kilku lat zakończymy erę klatkowych jaj w Polsce, a najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia tego celu jest dialog z biznesem – mówi Karolina Skowron, dyrektorka corporate relations z Fundacji Alberta Schweitzera.  

Do tej pory zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka, Mila, Bahlsen, Ferrero, Frosta, Grycan, Kraft Heinz, Lantmannen, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever, Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, McDonald’s, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway, Accor Hotels, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group oraz Louvre Hotels Group. 

Joanna Hamdan 13233 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.