Frisco.pl: Wielkanoc to również dla nas gorący okres

- W portfolio narządzi marketingowych Frisco.pl znajduje się wiele nowoczesnych i elastycznych opcji wyróżnienia produktów, dzięki którym nawet w tak gorącym okresie jak Wielkanoc, możemy wpłynąć na decyzje zakupowe klientów - mówi Paula Flis, kierownik działu trade marketingu Frisco.pl.

O tym, jak Frisco.pl przygotowuje się, także marketingowo, do wzmożonej sprzedaży w okresie świąt wielkanocnych opowiada Paula Flis, kierownik działu trade marketingu Frisco.pl (na zdjęciu).

Frisco.pl oferuje nie tylko artykuły spożywcze, ale także asortyment produktów, które stosuje się na co dzień w każdej kuchni - worki na śmieci, ręczniki papierowe, nasączane ściereczki, gąbki, papiery do pieczenia, itp. Czy przed Wielkanocą zainteresowanie nimi rośnie?

Naturalnie w tym okresie, także wśród klientów Frisco.pl, wzrasta zainteresowanie produktami z kategorii „chemia domowa” i „akcesoria kuchenne”. Tendencja ta jest związana nie tylko z samymi świętami, ale także z nadejściem wiosny, która sprzyja gruntownym porządkom. Z uwagi na fakt, iż w dużej mierze są to produkty ciężkie, o sporych gabarytach lub takie, które uwzględnia się najczęściej przy okazji większych zakupów, obie grupy idealnie wpisują się w wygodę zakupów online, z dostawą do domu.

Wychodząc naprzeciw tym trendom, staramy się ułatwiać zakupy klientom i już na około miesiąc przed świętami, uruchamiamy specjalną ofertę na stronie sklepu, która agreguje wszelkie produkty niezbędne w przedświątecznych porządkach. Oferta ta, dzięki przejrzystym i wygodnym dla klienta sekcjom, ułatwia odnalezienie i wybór niezbędnego produktu, z szerokiej listy dostępnego asortymentu, a to z kolei sprzyja jeszcze szybszym i bezproblemowym zakupom.

Dodatkowym plusem jest też fakt, że co roku mogą liczyć oni na atrakcyjne promocje cenowe oraz promocje typu link-saver, gdzie spełniając odpowiedni warunek zakupowy, kolejny lub dodatkowy produkt mogą otrzymać za jeden grosz. Tego typu promocje, są odpowiedzią na skłonność do kupowania większej liczby produktów związanych ze sprzątaniem, przed Wielkanocą bardziej zauważalna wśród klientów staje się bowiem misja stock-up. Dużą popularnością, cieszą się także mechanizmy promocyjne typu buy & get, gdzie klienci dzięki zakupom konkretnych produktów, mogą otrzymać m.in. unikalne gadżety, które oferuje producent. Przykładem może być tutaj termometr, kosmetyczka czy zestaw mini -produktów, które klienci dostają wprost do swoich zakupów. Wspomniane przykłady mechanizmów promocyjnych oraz komunikacja oferty, są nie tylko atrakcyjną formą promocji dla klientów, ale przede wszystkim świetnym narzędziem dla producentów, zainteresowanych zwiększeniem widoczności swoich produktów na stronie, znalezieniem się w jak największej liczbie koszyków i finalnie zwiększeniem swojej sprzedaży w tym okresie. W portfolio narządzi marketingowych Frisco.pl znajduje się wiele nowoczesnych i elastycznych opcji wyróżnienia produktów, dzięki którym nawet w tak gorącym okresie jak Wielkanoc, możemy wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

Czy konsumenci chętnie sięgają po chemię gospodarczą i akcesoria do kuchni/sprzątania w e-sklepach? Jakie znaczenie dla Frisco.pl mają te kategorie produktów?

Wśród naszych klientów obserwujemy coraz większe zainteresowanie kategorią „chemia domowa”. Penetracja koszyków z jej produktami rośnie z roku na rok, osiągając poziom 73 proc. vs. 65 proc. w roku 2016. Kategoria ta, istotna jest w zakupach online, a tym samym bardzo ważna dla Frisco.pl. Wynika to przede wszystkim z dużych gabarytów produktów oraz braku emocjonalnych aspektów ich zakupu. Nie pojawiają się tu bowiem bariery, takie które występują przy kategorii produktów świeżych.

Systematycznie pracujemy nad optymalizacją asortymentu i odpowiednim poziomem cen, których wypadkową jest idealnie zbilansowana oferta dla naszych klientów. Chcąc konsekwentnie budować świadomość tej kategorii, dbamy też o wyróżnianie jej produktów, m.in. na stronie głównej sklepu, komunikując je w bliskim sąsiedztwie artykułów „otwierających koszyk” oraz w regularnych newsletterach do naszych klientów, czy nawet w mediach społecznościowych. Wyżej wymienione działania przekładają się na udział wartościowy tej kategorii, który w ogóle sprzedaży sklepu stanowi obecnie prawie 11 proc.

Które produkty są rokrocznie hitem sprzedaży we Frisco.pl przed Wielkanocą?

Są to zarówno produkty masowe, takie jak: jaja, ser w wiaderku, olej, masło, mąka czy majonez, ale również takie, których wzrost zainteresowania mocniej skorelowany jest z okresem świąt: ciasta, czy specjalne dodatki do wypieków. Jesteśmy otwarci na nowości i nieustannie staramy się poszerzać oraz modyfikować
ofertę, tak by pozytywnie zaskakiwać klientów. W okresie przedświątecznym wprowadzamy zatem specjalne produkty in-outowe, których klienci poszukują wyłącznie w tym okresie. Przykładem może być mazurek, keks, babka wielkanocna, czy słodycze wielkanocne. Na uwagę zasługują produkty BIO, takie jak wędliny, nabiał oraz warzywa. Klienci coraz częściej poszukują tego typu produktów, zakupując je także z myślą o wielkanocnym stole.

Wielu producentów inwestuje, jak co roku, w specjalne szaty graficzne dla opakowań swoich produktów, sprzyjają one atmosferze świątecznych zakupów i powodują, że klienci chętniej dodają je do koszyka. Oczywiście, staramy się włączyć do naszej oferty, także te limitowane produkty, przykładem może być tu, już kultowy wielkanocny zajączek Lindt.

A więc Frisco.pl, podobnie jak sklepy stacjonarne, przygotowuje się szczególnie do przedświątecznej gorączki.

Tak. Rynek e-commerce w okresie przedświątecznym zachowuje się podobnie, jak cała branża handlu detalicznego. Ofertę wielkanocną rozszerzamy i prezentujemy w gazetce promocyjnej, którą cechuje obszerniejsza niż standardowo objętość oraz szersza dystrybucja, także do euroskrzynek naszych klientów (ponad 100 tys. sztuk na terenie Warszawy). Zmianie ulega także komunikacja oferty na stronie samego sklepu. Większy nacisk kładziemy na prezentację w kontekście zbliżających się świąt, wyróżniając szczególnie wspomniane produkty związane z porządkami, ryby i produkty jarskie czy też takie, których klienci poszukują stricte na wielkanocny stół. Dla producentów wyróżnienie takie, jest gwarantem widoczności ich produktów w sklepie, a tym samym mocną formą wsparcia sprzedaży. Artykuły objęte ofertą promocyjną, komunikujemy nie tylko w sekcji gazetki, ale także w rozbudowanej sekcji banerowej, udostępniając producentom przestrzeń do komunikacji swoich najlepszych ofert promocyjnych.

Z uwagi na ograniczone miejsce i szczególnie duże zainteresowanie producentów, wszystkie dostępne placementy rozchodzą się w szybkim tempie. Po stronie producentów rośnie także zainteresowanie promowaniem ich produktów w kategoriach. Mówimy tu zarówno o pozycjonowaniu oraz komunikacji produktów komplementarnych. Przykładowo klientom, poszukującym np. marchwi, ziemniaków czy groszku zaprezentujemy promocję na majonez, a tym którzy przeglądają środki czyszczące, przypomnimy o workach na śmieci. Jest to doskonałe narzędzie do zwiększania koszyka naszych klientów, stanowiąc jednocześnie alternatywny mechanizm dotarcia do klienta dla naszych partnerów i kontrahentów. Dodatkowo, najlepsze, wybrane oferty wielkanocne, jak co roku komunikować będziemy także poza sklepem. Najlepsze promocje prezentować będziemy w kanale digitalowym, wykorzystując przy tym mechanizmy retargetingowe. Bazując na połączeniu atrakcyjnej oferty z wygodą zakupów online, wpływamy na wzrost retencji oraz akwizycję nowych klientów, którzy w okresie przedświątecznej gorączki, częściej poszukują alternatywy dla zakupów w sklepach stacjonarnych.

Okres przed Wielkanocą, jak co roku oznacza także wzrost liczby zamówień, których największe natężenie obserwujemy wraz z początkiem tygodnia poprzedzającego święta. Chcąc sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, przygotowujemy odpowiednie stany magazynowe i logistykę. Wraz ze startem oferty wielkanocnej rozpoczynamy jednocześnie jej silną komunikację we wszystkich naszych kanałach. Chcemy zaprezentować szeroki asortyment i atrakcyjność cenową, ale także maksymalnie wpłynąć na bardziej równomierny rozkład zamówień w czasie. Mamy na uwadze ograniczoną liczbę zamówień, jaką możemy zrealizować przed samymi świętami oraz fakt, że "przedświąteczna gorączka" w sklepach stacjonarnych da się już zauważyć na 3-4 tygodnie przed samą Wielkanocą.

 

Ilona Mrozowska 2627 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }