Kofola inwestuje w zioła

Czeski producent napojów Kofola kupiła 100 proc. firmy wytwarzającej mieszanki z roślin leczniczych i naturalnych herbat.

Leros, bo tak nazywa się przejmowana firma, dostarczył niegdyś odpowiednich ziół do produkcji Kofoli. Obecnie stał się częścią grupy. Należy do niego mająca kilkudziesięcioletnią tradycję marka Léčivé rostliny - Zbraslav (Lecznicze rośliny - Zbraslav). Przejęcie obejmuje markę, zaplecze produkcyjne i kadrowe.

Firmę Leros poprowadzi Martin Mateáš, który pracował w Kofoli od 11 lat, a teraz powraca po czteroletniej przerwie. Firmy nie podają kwoty transakcji.

Firma Leros została założona w 1994 r., a jej produkcja opierała się na 40-letniej tradycji państwowego przedsiębiorstwa Léčivé rostliny - Zbraslav (Lecznicze rośliny - Zbraslav), którego początki sięgają 1954 r. Jak podaje Kofola, Leros należy do kluczowych graczy na rynku czeskim i słowackim.

- Wybraliśmy Kofolę, ponieważ jesteśmy firmą czeską i chcieliśmy kontynuować tę tradycję, rynek się zmienia i potrzebujemy silnego partnera, który może rozwinąć naszą markę na arenie międzynarodowej. Wierzymy, że Kofola jest dokładnie tą firmą, której szukaliśmy - powiedział Antonín Kachlík, dotychczasowy większościowy udziałowiec firmy Leros.

Dla Kofoli ten krok stanowi kolejny "zdrowy" filar biznesu, który będzie oparty na ziołach i autentycznych, naturalnych roślinach. Grupa Kofola dąży do inwestowania w zdrowy segment na wszystkich rynkach, na których działa. Przykładem może być przejęcie 84 Freshbars and Salateries UGO, producenta świeżych sałatek Titbit, lub zeszłoroczne przejęcie Premium Rosa, szybko rozwijającej się firmy, która produkuje produkty naturalne, takie jak syropy, soki NFC i dżemy.

 - Kofola i zioła należą do siebie nawzajem - mówi Martin Mateáš z Kofoli. - Leros to firma, która dokładnie pasuje do tego, czego szukamy - jest producentem o długiej tradycji, z doskonałym zapleczem, doświadczonym personelem i wysokiej jakości produktami z roślin leczniczych. Naszym celem jest dalszy rozwój tej tradycyjnej czeskiej firmy, która od lat buduje swoją pozycję rynkową i jest oparta na solidnych podstawach - dodaje.

 

Magdalena Weiss 1701 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }