Kaufland zwiększa moce operacyjne

Sieć otwiera w Woli Krzysztoporskiej jeden z najnowocześniejszych automatycznych magazynów drobnicowych w Europie.

Zdaniem Kauflandu zwiększy to możliwości operacyjne centralnego magazynu sieci.

Nowy magazyn ma 9,2 tys. mkw. Znajduje się w nim 128 tys. specjalnych pojemników do składowania towaru. Wyposażony jest w sześć stanowisk kompletacyjnych, na których przygotowywane są zamówienia mające opuścić magazyn.

Proces kompletacji na każdym stanowisku pracy przebiega w tempie 500-600 opakowań na godzinę. Oznacza to, że dzienne możliwości automatycznego magazynu drobnicowego to nawet 75 tys. opakowań. Zdaniem sieci efektem takiej automatyzacji jest trzykrotny wzrost wydajności. Nowy system znacznie przyspiesza więc wewnętrzny przepływ towaru w magazynie.

- Nasza inwestycja w automatyczny magazyn drobnicowy to odpowiedź na wymagania stawiane przez rynek. Zastosowane przez nas rozwiązania pomagają pracownikom w procesie produkcji, znacznie zwiększając ich efektywność. Co ważne, stacjonarne stanowiska pracy w naszym nowym magazynie zostały zaprojektowane w oparciu o najnowsze rozwiązania z zakresu ergonomii – mówi Mateusz Staniszewski, dyrektor centrum dystrybucyjnego Kaufland w Woli Krzysztoporskiej.

- Automatyzacja procesów to naturalny etap w rozwoju logistyki. Chcemy pozostać wiodącym graczem na rynku, dlatego sukcesywnie inwestujemy w nowoczesne technologie – dodaje.

W automatycznym magazynie drobnicowym Kaufland zatrudnia 60 osób, a w całym centrum dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej, na terenie którego znajduje się nowy magazyn, pracuje 612 pracowników. Magazyn w Woli Krzysztoporskiej to jedno z trzech centrów dystrybucyjnych sieci Kaufland w Polsce.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland ma około 1200 sklepów i zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników. W Polsce pierwszy sklep sieci Kaufland został otwarty w 2001 roku. Dziś jest ich już ponad 200.

Joanna Hamdan 7181 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }