PIP z infolinią dla Ukraińców

Po doniesieniach o nieudzieleniu pomocy Ukraince, która nielegalnie pracowała u dostawcy Lidla i dostała udaru, Państwowa Inspekcja Pracy uruchomiła numer alarmowy dla Ukraińców pracujących w Polsce.

Pod numerem 22/ 490 20 44 od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17 dyżurują osoby znające język ukraiński.

Dodatkowo działa strona www.migrant.info.pl w ośmiu wersjach językowych, z której cudzoziemcy mogą się dowiedzieć o swoich prawach i obowiązkach przy podejmowaniu pracy w naszym kraju. Są też wskazówki dla pracodawców zatrudniających obcokrajowców, w tym na tzw. roboty sezonowe.

Co więcej, Inspekcja Pracy zachęca do wzięcia udziału w płatnym dwugodzinnym szkoleniu z zakresu formalności związanych z zatrudnianiem cudzoziemców w Polsce do wykonywania prac sezonowych, które przygotowała IOM Międzynarodowa Organizacja do spraw Migracji. Miejsce szkolenia: Biuro IOM Warszawa, ul. Mariensztat 8. Przeprowadzi je Konstanty Sawczenko, ekspert infolinii Migrant Info w zakresie polskiego prawa migracyjnego. Biegle posługuje się językiem polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Rejestracja na szkolenie: http://bit.ly/pracasezonowa.

Wzmożona polityka informacyjna PIP odnośnie zatrudniania Ukraińców i innych obcokrajowców jest wynikiem afery, jaka wybuchła po doniesieniach medialnych w związku z dostawcą warzyw spod Poznania, który podejrzewany jest o nieudzielenie pomocy nielegalnie pracującej u niego Ukraince (kobieta dostała udaru).

Dostawca miał ją zawieźć na najbliższy przystanek autobusowy i tam zostawić, po czym powiadomił policję, że widział w tym miejscu pijaną kobietę. Sprawę wyjaśniają prokuratura i Państwowa Inspekcja Pracy, a poszkodowana w ciężkim stanie trafiła do ZOZ MSWiA w Poznaniu.

Sprawa stała się głośna, bo dostawca jest jednym z kilkorga bohaterów intensywnej kampanii Lidla promującej współprace sieci z hodowcami owoców i warzyw z całej Polski.

- O tej sprawie dowiedzieliśmy się z mediów. Od dostawcy otrzymaliśmy oświadczenie oraz deklarację gotowości udzielenia pomocy pani Oksanie oraz jej rodzinie. Zapewnił nas, że jest w kontakcie z przedstawicielami Ambasady Ukrainy w Warszawie oraz złożył deklarację pokrycia kosztów leczenia - tłumaczyła Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager w Lidl Polska.

Do czasu wyjaśnienia sprawy sieć wstrzymała więc współpracę promocyjną z dostawcą, nie wyklucza również, że efektem incydentu może być rozwiązanie współpracy z firmą.

O kampanii Lidla pisaliśmy tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/207076,prawdziwi-bohaterowie-ryneczku-lidla.

Katarzyna Pierzchała 1999 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }