Grypa zdominowała reklamy

Według danych IMM w lutym 2018 r. to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe w wybranych branżach, osiągając 48 proc. całego budżetu (tj. 417,5 mln zł). Branża handlowa znalazła się dopiero na drugim miejscu (25 proc.).

Instytut Monitorowania Mediów co miesiąc bada wydatki reklamowe w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Zwykle to branża handlowa jest na pierwszym miejscu, jednak tym razem - ze względu na okres grypowy - to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe.

I tak, w lutym 2018 r. farmacja wydała na reklamę 417,6 mln zł, handel: 216,3 mln zł, finanse: 77,4 mln zł, a telekomunikacja: 74,4 mln zł.

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną (w każdej branży ponad 40 proc.). Wyjątek stanowi branża handlowa, w której największe koszty reklamowe wykorzystano na promocję w radiu.

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (10 proc.) i na kaszel (8 proc.) a także witaminy (7 proc.).

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, który przeznaczył na promocję w TV, radio i prasie ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się  Media Expert, zostawiając w tyle kolejne marki (Biedronkę, Euro RTV AGD i Media Markt).

W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. W pierwszej piątce znalazły się także sieci budowlane – najpewniej jako zapowiedź sezonu remontowego.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-28 lutego 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Ilona Mrozowska 2499 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }