Rebranding Statoila dobiega końca

Już 300 z niemal 350 stacji w Polsce funkcjonuje obecnie pod nazwą Circle K.

Nowe logo widnieje na stacjach w większości kraju, m.in. na Mazowszu, w Wielkopolsce czy na Śląsku. Proces rebrandingu rozpoczął się w maju ub. r., a jego zakończenie planowane jest na koniec marca.

 – Polska dołącza właśnie do grona ponad 20 krajów na całym świecie, w których Circle K ma ugruntowaną pozycję na rynku i z sukcesem funkcjonuje już od wielu lat. Tym bardziej cieszy nas, że dotychczasowy proces zmiany marki przebiegł bardzo sprawnie. Rosnące wyniki sprzedaży na stacjach funkcjonujących pod nowym szyldem, wysoka rozpoznawalność marki i przede wszystkim zadowolenie ze strony klientów pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.

W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Danii. Prace związane z rebrandingiem zostały także zakończone w ubiegłym roku na Litwie, Łotwie i w Estonii. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy. Stacje Circle K nadal oferują paliwa miles i milesPLUS, a także kawę oraz hot dogi. Bez zmian pozostały także zasady funkcjonowania programu lojalnościowego Statoil Extra, który obecnie nosi nazwę Circle K Extra Club.

Circle K Polska zatrudnia obecnie ponad 2000 pracowników na terenie całego kraju. Do kampanii marketingowej wspierającej proces zmiany marki na Circle K zaangażowani zostali pracownicy z całej Polski. To właśnie oni w spotach reklamowych tłumaczyli klientom dlaczego Statoil zmienia nazwę na Circle K i opowiadali o tym, co nowa marka ma do zaoferowania na polskim rynku.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ponad 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.

Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. W 2012 roku Grupa zakupiła Statoil Fuel & Retail w i otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.

Joanna Hamdan 6673 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }