Nazwa.pl liderem rynku domen w Polsce

Ponad 2,57 mln nazw w domenie.pl. Taka liczba utrzymywana przez ponad 1 mln abonentów, zarejestrowana jest obecnie w Polsce.

Na zdjęciu: Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl
 
W ostatnim kwartale abonenci zarejestrowali ponad 220 tys. unikalnych nazw domen, a odnowili ich ponad 400 tysięcy - wynika z raportu NASK, państwowego instytutu badawczego podsumowuje stan polskiego rynku domen, wskazując jego strukturę na koniec 2017 r.
 
Według NASK, liderem rynku domen jest polska firma nazwa.pl. Ponad jedna trzecia (33,68 proc.) nowo zarejestrowanych domen obsługiwanych jest właśnie przez tego operatora. Prawie co czwarty abonent (23,19 proc.) wybiera nazwa.pl, jako swojego rejestratora, co przekłada się także na największą globalną ilość obsługiwanych domen.
 
Nazwa.pl w tej kategorii ma 22,44-proc. udział we wszystkich zarejestrowanych nazwach w domenie.pl. Według raportu, w znacznej mierze korzystają z tej domeny przedsiębiorcy stanowiący 66,27 proc. wszystkich abonentów. Pozostałą jedną trzecią stanowią osoby fizyczne. Na każdego abonenta na koniec 2017 r. przypada średnio 2,47 zarejestrowanych unikalnych nazw.
 
Krakowska spółka nazwa.pl zdobyła pozycję lidera w trzech kluczowych obszarach, czyli: liczbie rejestracji nowych domen, ogólnym udziale zarejestrowanych nazw oraz liczbie abonentów. Firma w 100 proc. oparta jest na polskim kapitale. – Bardzo cieszę się, że Polacy chcąc zarejestrować nową domenę, wybierają nazwa.pl jako partnera. Takie zachowanie użytkowników wskazuje przede wszystkim na zaufanie, jakim obdarzają nas klienci – z dumą mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. 
 
Publikowany raz na kwartał raport NASK jest obrazem polskiego rynku domen. Opracowanie powstaje na podstawie danych rejestru .pl, który gromadzi dane od 210 partnerów, działających na rynku nazw domeny .pl. – W grudniu 2017 r., w ramach Dnia Otwartego rejestru .pl.
 
Przyszłość rynku domeny.pl 
Jeszcze niedawno mówiło się o przekroczeniu 3 mln nazw w domenie .pl jednak jak pokazuje raport trend nieco wyhamował. Obecnie spośród 2,57 mln domen 76,03 proc. to domeny tzw. najwyższego poziomu, czyli takie, które posiadają bezpośrednio końcówkę .pl. Ciekawym trendem może okazać się rozwój domen regionalnych, które na tę chwilę stanowią 4,54 proc. wszystkich zarejestrowanych domen. - Nazwy w domenie krakow.pl czy warszawa.pl to wciąż nieczęsto spotykane rozwiązanie, jednak może okazać się ono ciekawą alternatywą w szczególności dla przedsiębiorców z sektora MŚP mocno powiązanych z danym regionem – tłumaczy Krzysztof Cebrat z nazwa.pl. - Jedno jest pewne, to, u kogo zarejestrujemy naszą domenę, zależy od jakości usług wspierających, jakie proponuje operator. Tu, jak pokazują wyniki raportu, polska firma może konkurować i wygrywać z zachodnimi koncernami – dodaje Krzysztof Cebrat 
Ilona Mrozowska 2735 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }