Internauci zebrali ponad 18 mln zł dla WOŚP

Zbiórki i aukcje zorganizowane w internecie dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz kolejny zakończyły się wielkim sukcesem. W trakcie 26. Finału internauci korzystający z systemu PayU przekazali 18 109 010 zł na wyrównywanie szans w leczeniu noworodków.

Wspieranie WOŚP w internecie staje się coraz popularniejsze. Wpłata za pomocą strony wpłacam.wosp.org.pl, aplikacji mobilnej czy innych stron, których operatorem finansowym jest PayU, jest dla użytkowników bezpieczna i bardzo łatwa, a jednocześnie daje im pewność, że wpłacona kwota od razu i w całości trafia na konto Orkiestry.

W czwartek podsumowano finał zbiórek online. I tak:

  • Poprzez aplikacje, strony i aukcje internetowe zebrano łącznie 18 109 010 zł.

  • Wśród wpłat online 8 958 183 zł zebrano poprzez strony wosp.org.pl, wosp.onet.pl, Eskarbonka WOŚP – Mastercard i Zrzutka.pl, Wirtualne Serce na Wspieram.to, wirtualną skarbonkę Siepomaga.pl, aplikację na Facebooku oraz aplikację mobilną 26. Finału przygotowaną z Play.

  • Poprzez aukcje charytatywne współorganizowane z Allegro i wirtualną puszkę Allegro zebrano 9 150 827 zł.

  • Najczęściej wpłacanymi kwotami przez internautów były: 20 zł (22 proc. wszystkich wpłat), 50 zł (17 proc.), 10 zł (13 proc.) oraz 100 zł (11 proc.).

  • Ze wszystkich wpłat o wartości 20 zł zebrano prawie 900 tys. zł, a z wpłat po 50 zł aż 1 641 350 zł.

  • Najwyższą pojedynczą wpłatę, 15 800 zł, odnotowano na stronie wosp.org.pl.

Aż 80 proc. wpłat na zbiórkach i aukcjach obsługiwanych przez PayU zrealizowano za pomocą szybkich przelewów online (tzw. pay-by-linków). Innymi wybieranymi metodami płatności były BLIK (10 proc.), karty płatnicze (9 proc.) i przelewy tradycyjne (1 proc.).

Od 2003 r., gdy PayU rozpoczęło współpracę z WOŚP, internauci przekazali dla Orkiestry za pośrednictwem tego systemu już ponad 77 mln zł. Każda wpłacona złotówka została w całości przesłana na konto Fundacji, ponieważ PayU nie pobiera żadnej prowizji.

- Z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy współpracujemy już 16 lat i z każdym Finałem obserwujemy, że Polacy coraz bardziej przekonują się do wspierania akcji charytatywnych poprzez wpłaty datków online – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce. - Jesteśmy dumni, że mamy szansę być częścią tej największej w Polsce i unikalnej w skali świata akcji charytatywnej, udostępniając narzędzie, dzięki któremu każdy może pomóc dzieciom: wystawiając coś na charytatywną aukcję, licytując przedmioty, organizując własne zbiórki w internecie, czy też wpłacając dowolną kwotę – wymienia Pieńkowska-Olczak.

Przypomina, że akcje charytatywne, takie jak WOŚP, można wspierać przez cały rok. Możliwość przekazania wpłaty dostępna jest nieustannie na stronie wosp.org.pl, a od 8 marca br. trwa także nowa całoroczna zbiórka na Facebooku.

Generalnie w w tym roku podczas 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zebrano 126 373 804 zł 34 gr – podał 8 marca Jurek Owsiak.

PayU działa w obszarze płatności internetowych w Polsce i na wielu innych rynkach na świecie. Dostarcza prosty w integracji i wygodny w użytkowaniu system płatności, który ułatwia dokonywanie zakupów przez Internet. Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU obejmuje m.in. płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne w aplikacji sklepu, całkowicie online-owe raty, odroczone płatności, płatności odnawialne, portfele elektroniczne takie jak Android Pay, Visa Checkout, MaterPass, a także BLIK. PayU odpowiada za obszar technologii finansowych spółki Naspers Ltd.

Katarzyna Pierzchała 2178 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }