Śliwka kalifornijska lubiana przez Polaków

Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 r. wynika, że ankietowani coraz bardziej doceniają jakość tego produktu.

Wzrasta też pozytywny sposób postrzegania śliwki kalifornijskiej, jako owocu o lepszym smaku i dobrej jakości, w stosunku do ceny.

W odpowiedzi na pytanie, jak postrzegana jest śliwka kalifornijska, wysoką ocenę otrzymało właśnie kryterium lepszej jakości. Tu zaobserwowano największą zmianę w nastawieniu. Ankietowani, wskazując na skali od 1 do 10, gdzie 1 to całkowicie się nie zgadzam, a 10 zgadzam się w zupełności, przyznali temu wskaźnikowi średnio 6,63 punktu. Widać tu wyraźny wzrost, w stosunku do 2014 roku, gdzie przeciętna wartość wynosiła 6,27.

Podobny skok w percepcji tego suszonego owocu pojawił się przy ocenie wysokiej jakości w odniesieniu do ceny – średnia ocena w 2017 r. to 6,40, a w 2014 r. - 6,22. W opinii ankietowanych śliwka kalifornijska jest także coraz bardziej doceniana pod względem lepszego smaku. Tu suszony owoc uzyskał średnią 6,62 w 2017 r., w stosunku do 6,33 w 2014 roku.

- To kolejne, optymistyczne wyniki, które są dla nas świadectwem, nie tylko skuteczności naszej pracy na rzecz promowania suszonej śliwki z Kalifornii, ale przede wszystkim pozytywnych zmian w świadomości konsumentów i uznania dla produktu wysokiej jakości. Od ponad 4 lat, jako California Prune Board aktywnie działamy na polskim rynku, starając się zaprezentować zalety suszonej śliwki z Kalifornii. Wyniki badań potwierdzają zarówno ogólny trend konsumencki, w którym jakość zyskuje na znaczeniu, jak i fakt, że produkt z Kalifornii jest traktowany z coraz większym uznaniem – komentuje Esther Ritson-Elliott, european marketing director, California Prune Board (Europe).

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 800 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie. Produkt dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 40 proc. światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 proc. dostaw w Stanach Zjednoczonych.

Joanna Hamdan 7738 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }