Farmona: rebranding marki Radical

Producent powiększył portfolio marki, zmienił receptury i opakowania.

Od lewej: Paweł Zięba (stylista fryzur); Ewelina Zięba, lider działu badawczo-rozojeowego; Karolina Krzyżanowska, dyrektor marketingu, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona ; Katarzyna Pakosińska; Agnieszka Gryc, dyrektor strategiczny ds. rozwoju marketingu i PR, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona.

Marka Radical jest nr 1 w asortymencie Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - odpowiada za ok. 20 proc. obrotów firmy. Ma także najszerszą dystrybucję, jest obecna we wszystkich sieciach drogeryjnych oraz w niezależnych drogeriach. Produkty po rebrandingu stopniowo zajmują miejsce na półkach od lutego br. Na kwiecień i maj Farmona zaplanowała szeroką kampanię reklamową - w TV, prasie kobiecej, digitalu, mediach społecznościowych.

Jak tłumaczyła podczas konferencji Agnieszka Gryc, dyrektor strategiczny ds. rozwoju marketingu i PR w LKN Farmona, rebranding marki Radical wymusiła między innymi coraz większa konkurencja w kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów.

Zmiana receptury polegała na zwiększeniu ilości takich składników, jak skrzyp polny (o 30 proc.), arginina, keratyna czy trichogen ceramidy. Obecnie pod marką Radical jest 6 linii: do włosów osłabionych i wypadających; suchych i łamliwych; cienkich i delikatnych; bardzo zniszczonych; przetłuszczających się oraz z łupieżem. Najwięcej kosmetyków jest w pierwszej linii, są to: szampon, serum, mgiełka, odżywka wzmacniająca oraz kuracja w ampułkach. Linia do włosów suchych i lamliwych zawiera szampon, odżywkę i maseczkę, do włosów cienkich i delikatnych - szampon i odżywkę, do bardzo zniszczonych - szampon i maskę. Pozostałe linie to wyłącznie szampony. Porfolio marki powiększyło się o 6 produktów: maseczki oraz trzy suche szampony.

Wszystkie produkty zyskały nową szatę graficzną, producent zwiększył też z 250 ml do 400 ml pojemność opakowań szamponów.

Do Farmony należą też takie marki kosmetyków, jak: Jantar (do włosów), Herbal Care (do włosów, do ciała, do twarzy), Nivelazione, Sweet Secret, Tutti Frutti, Dermiss (do ciała, do twarzy).

Barbara Mikusińska 686 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }