Polscy e-sprzedawcy eksportują dwa razy więcej niż Niemcy

Jak wynika z danych jednego z największych portali aukcyjnych na świecie - eBay - rodzimi e-sprzedawcy eksportują swoje towary średnio do 28 krajów.

To wynik dwa razy lepszy od sprzedawców eBay z Niemiec, których oferta trafia średnio do 14 państw.

Zgodnie z raportem Poczty Polskiej, tylko 7 proc. sklepów internetowych w Polsce osiąga przychody ze sprzedaży do innych krajów.

Dane przedstawiają się zupełnie inaczej w odniesieniu do sprzedających na platformach e-commerce.

Przykładowo prawie 40 proc. sprzedawców eBay w ujęciu globalnym eksportuje swoje towary na więcej niż cztery kontynenty. Badania przeprowadzone przez amerykański serwis wskazują, że szansa na przetrwanie młodych eksporterów na eBay jest dwa razy większa niż w przypadku prowadzenia własnego sklepu internetowego.

- Prawdziwy potencjał dla rozwoju każdej, nawet najmniejszej firmy, drzemie w handlu międzynarodowym. Obserwujemy, że polscy sprzedawcy coraz chętniej i odważniej podchodzą do pomysłu wyjścia ze swoją ofertą poza granice kraju. W ten sposób można zwiększyć obroty nawet w ciągu pierwszego roku funkcjonowania. Przykładem są nasi nowi polscy sprzedawcy, z których dziesięciu największych w pierwszym roku swojej działalności wygenerowało obroty w wysokości 1 000 000 euro. W warunkach wyłącznie polskiego rynku byłoby to znacznie trudniejsze – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną.

Z danych unijnych wynika, że na przestrzeni 10 lat (2006-2016) odsetek aktywności zawodowej kobiet w Polsce wzrósł o 9,6 p.p. Jest to dynamika prawie dwa razy wyższa niż średnie tempo wzrostu w krajach Unii Europejskiej (4,3 p.p.). W ogólnym rozrachunku wskaźnik aktywności kobiet w odniesieniu do całej populacji jest nadal niższy niż pozwalałby na to potencjał. W branży e-commerce sytuacja nie wydaje się jednak najgorsza. Badania platformy Shoper wskazują, że ponad 40 proc. sklepów internetowych prowadzonych jest przez kobiety.

- Z roku na rok obserwujemy coraz większą aktywność na polu sprzedaży transgranicznej wśród kobiet. Cieszy nas, że kobiety przestają się bać stereotypów i rozkręcają firmy w branży informatycznej czy motoryzacyjnej” – powiedziała Małgorzata Gliszczyńska.

eBay Inc. to globalny lider w handlu, udostępniający platformy Marketplace, StubHub i Classifieds. Firma powstała w 1995 roku w San Jose w Kalifornii. W 2017 r. sprzedaż przez eBay osiągnęła wartość 88,4 mld dolarów brutto.

Joanna Hamdan 7181 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }