Netto: do głosu dochodzi pokolenie millenialsów

Ten rok jest pełen wyzwań dla całego rynku handlowego w Polsce. Dla duńskiej sieci Netto - także.

Wywodząca się z Danii sieć handlowa Netto na polskim rynku działa od 23 lat. Firma ma już u nas 368 sklepów, z których w ostatnich dwóch latach ok. 200 przeszło remodeling.

- Wszystkie zmiany podyktowane są troską o wygodę klientów i ich zmieniające się potrzeby zakupowe. Szczególną uwagę zwrócono na strefę produktów świeżych, która zyskała całkowicie nowy wygląd, jest lepiej wyposażona i doświetlona. Docelowo we wszystkich sklepach znajdzie się wyeksponowana centralnie wyspa owocowo-warzywna - informuje sieć.

Stale poszerzany jest również asortyment sklepów Netto. - Do głosu dochodzi pokolenie millenialsów, charakteryzujące się większą świadomością, sprecyzowanymi oczekiwaniami, a my - jako dostawca produktów i usług - musimy je wziąć pod uwagę, jeżeli chcemy by byli naszymi klientami. Dotyczy to zarówno działalności związanej z poszerzeniem oferty i dostosowaniem jej do zmieniających się potrzeb zakupowych, jak i usprawnienia samego procesu zakupowego. Ważne jest dla nas również poszukiwanie nowych i efektywnych kanałów dotarcia do klienta, dlatego jesteśmy aktywni w social mediach i angażujemy się w inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu - podkreśla sieć Netto.

Aby podążać za trendami, za pośrednictwem internetowych ankiet sieć regularnie pyta o oczekiwania klientów względem asortymentu. Wynikiem tego jest m.in. poszerzenie oferty Półki Zdrowia, ale i marek własnych.

Netto systematycznie też poszerza zasięg – w 2018 r. sieć planuje otworzyć aż siedem placówek: po dwa w województwie mazowieckim i pomorskim oraz po jednym w województwie lubuskim, wielkopolskim i na Śląsku. Ubiegły rok też był dla firmy bardzo pracowity: sieć powiększyła się wówczas o nowe sklepy w Warszawie, Morzyczynie, Dąbrowie Górniczej, Legionowie, Warce, Rudzie Śląskiej oraz Serocku.

Z wyzwań, jakie czekają firmę w tym roku, sieć wskazuje także wejście w życie ustawy o zakazie handlu w niedziele. Netto - podobnie jak praktycznie wszystkie inne sieci - zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów w niektóre piątki i soboty przed wolnymi niedzielami (najbliższe terminy wydłużonych godzin pracy sklepów: 9 i 10 marca oraz 16 i 17 marca). Zdaniem firmy dzięki takiemu rozwiązaniu, klienci będą mogli dobrze przygotować się do weekendu z wolną niedzielą i zakupić wszystkie potrzebne produkty. Jednak zamknięcie sklepów w niedzielę w żaden sposób nie wpłynie na poziom zatrudnienia – firma nie planuje zwolnień, ani skrócenia etatów.

 

 

 

 

Joanna Hamdan 6416 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }