ALDI w Polsce ma już 10 lat

25 lutego sieć sklepów ALDI rozpoczęła świętowanie 10-lecia obecności marki na polskim rynku.

W lutym 2008 roku otwarto równocześnie osiem pierwszych sklepów pod tym szyldem: w Bielsku-Białej, Brzegu, Głogowie, Jeleniej Górze, Poznaniu, Sulechowie, Tarnowskich Górach i Żorach.

Dziś sieć liczy 124 sklepy, zlokalizowane głównie w zachodniej i południowej części kraju.

Na 2018 rok detalista zapowiedział przebudowy wszystkich placówek według nowego konceptu wizualnego. Pisaliśmy o tych planach w Handlu Extra tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/207825,aldi-zmienia-wszystkie-sklepy-w-polsce

- Obecny kształt sklepów ALDI oraz wyznaczony kierunek, w którym zmierzamy to efekt wieloletniej pracy nad udoskonalaniem naszej sieci i dostosowywania jej do oczekiwań konsumentów. Słowa podziękowania kieruję do wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu ALDI w Polsce, szczególnie klientów, pracowników i dostawców - komentuje Oktawian Torchała, dyrektor generalny ALDI w Polsce.

W trakcie tych 10 lat ALDI niemal potroił asortyment, systematycznie go rozszerzając i dostosowując do oczekiwań polskiego konsumenta. W ofercie znalazły się zarówno popularne wśród klientów, ze względu na stosunek jakości do ceny, marki własne ALDI, jak i produkty markowe, szeroko znane na polskim rynku. Analiza trendów rynkowych i sygnałów płynących od klientów, zaowocowała wzbogaceniem oferty m.in. w dziale produktów ekologicznych i z zakresu zdrowej żywności, produktów dla dzieci czy kosmetyków. Obecnie liczba artykułów wchodzących w skład asortymentu stałego to niemal 2 tys. produktów.

Sieć ALDI w Polsce rozwijała się systematycznie, utrzymując liczbę nowo powstających sklepów na podobnym poziomie - średnio od kilkunastu do 22 rocznie. Firma planuje dalszą ekspansję terytorialną, jednak aktualnym priorytetem jest wprowadzenie nowej koncepcji wizualnej we wszystkich istniejących sklepach do połowy lipca br. Obszarem, w którym znajduje się najwięcej sklepów ALDI jest południe Polski: województwa śląskie i dolnośląskie.

- Kierunek w którym zmierzamy to świeżość, lokalność i podtrzymywanie wartości, którym jesteśmy wierni od lat, czyli zorientowanie na produkt, jakość i cenę – dodaje Oktawian Torchała.

Swoje 10-lecie ALDI chce wykorzystać do świętowania jubileuszy pracowniczych. Wiele zatrudnionych w 2008 roku osób nadal jest częścią struktury organizacyjnej firmy. Dziś sieć ALDI w Polsce zatrudnia około 2,2 tys. osób i zapowiada dalszy wzrost zatrudnienia w związku z rozwojem sieci.

Z okazji jubileuszu sieć przygotowała dla swoich klientów 100 promocji w 10 tygodni. Każdego tygodnia aż do 13 maja w aktualnej gazetce promocyjnej klienci znajdą 10 wyselekcjonowanych produktów z okazji 10 urodzin ALDI. W pierwszym tygodniu są to sprzęty domowe, jak wielofunkcyjny robot kuchenny, myjka ultradźwiękowa z wyświetlaczem LCD czy jeden z bestsellerów sieci w ramach asortymentu spożywczego, kiełbaski norymberskie.

Magdalena Weiss 2337 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }