Biedronka jedną z najcenniejszych polskich marek

Marka Biedronka wyceniana jest na 3,85 mld zł.

Marka Biedronka została wiceliderem XIV Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opracowanego przez redakcję dziennika "Rzeczpospolita" przy pomocy ekspertów firmy doradczej BTFG Advisory. Została doceniona za polskość i jej wartość - w tej edycji wycenioną na 3,85 mld zł.

W tegorocznej edycji rankingu marka Biedronka zanotowała wzrost wartości o 1 proc. w stosunki do ubiegłego roku. Pozwoliło jej to trzeci rok z rzędu utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji najdroższych rodzimych brandów. Biedronka jest także niekwestionowanym liderem wśród marek obecnych na polskim rynku handlowym.

Eksperci branżowi potwierdzają, że jej sukces w rankingu to nie tylko efekt przychodów, które przekroczyły 11 mld euro w 2017 r., ale także skutecznego repozycjonowania marki, czyli dokonanej w ostatnich latach przemiany ze sklepu typowo dyskontowego w sklep z rozbudowaną ofertą produktów m.in. w kategorii żywności ekologicznej, produktów premium czy artykułów przemysłowych.

Biedronka zwyciężyła także w trzech z ośmiu minirankingów marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Została uznana za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, cieszącą się największą lojalnością klientów, a także o najwyższej postrzeganej wartości. Było to możliwe dzięki uznaniu i przywiązaniu klientów, budowanemu m.in. poprzez regularnie prowadzone akcje promocyjne, jak np. Gang Świeżaków oraz kampanie wizerunkowe.

– Biedronka konsekwentnie doskonali swoją ofertę i cieszy się coraz większym zaufaniem klientów. Codziennie ponad 2820 naszych sklepów odwiedza blisko 4 mln klientów, a aż 81 proc. z nich robi u nas zakupy regularnie – podkreśla Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins Polska, która podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu odebrała wyróżnienie dla marki Biedronka.

W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są najbardziej wartościowe marki skierowane do konsumentów i odbiorców biznesowych w 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki, oraz wartość marki będąca wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wyceniono 286 marek.

Zdjęcie: Robert Gardziński, Fotorzepa

Katarzyna Pierzchała 2004 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }