Aldi kupuje markę na Węgrzech

Węgierski oddział sieci Aldi poinformował o zakupieniu należącej do lokalnego producenta Alföldi Tej marki Kokárdás.

Pod marką tą od 2015 r. produkowanych jest 12 produktów mleczarskich. Obie firmy współpracują ze sobą od 10 lat.

Przejęcie jest dla Aldiego pierwszą akwizycja węgierskiej marki. Dyrektor zarządzający Aldi Węgry Bernhard Haider powiedział, że sieć planuje sygnowanie ją także produktów z innych kategorii, których Alföldi Tej nie jest w stanie wyprodukować, lecz będą je do sieci dostarczać inni wytwórcy. Firmy nie ujawniły kwoty transakcji.

Alföldi Tej wydał 10 mld forintów (ok. 13 mln zł) na modernizację swojego zakładu w Székesfehérvár, który przejął w latach 2004-2005. Drugą fabrykę kupił w 2015 roku w Debreczynie, gdzie realizuje wartą 12 mld forintów inwestycję w linię do produkcji sera i mleka w proszku. Ma ona zostać ukończona w 2019 roku.

Alföldi Tej zatrudnia 630 osób, a w 2017 roku miał przychody na poziomie 53 mld forintów. Aldi ma na Węgrzech 129 sklepów i zatrudnia niemal 3 tys. pracowników.

Magdalena Weiss 1350 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }