Finalizacja zakupów poza serwisem może być niebezpieczna

Platforma zakupowa rozpoczyna skierowaną do sprzedających i klientów akcję edukacyjną, że kończenie transakcji poza Allegro może być niebezpieczne i niekorzystne dla obu stron.

Klienci Allegro są chronieni np. przez Program Ochrony Kupujących, dzięki któremu mogą otrzymać do 10 000 zł zwrotu za nieudane zakupy w Allegro. Dodatkowo klienci i sprzedający mogą liczyć na wsparcie i interwencje obsługi serwisu w dyskusjach oraz pełną ochronę danych osobowych. Bezpieczeństwo zapewnia też system płatności Allegro Finanse.

Po stronie korzyści dla klientów są też raty 0 proc., łatwy dostęp do historii zakupów od wielu sprzedawców w jednym miejscu, bonusowe Monety zamieniane na zniżki i inne ułatwienia, uprzyjemniające zakupy na Allegro.

Wszystkie te zabezpieczenia i udogodnienia są dostępne tylko wtedy, gdy zakupy dokonywane są w całości na platformie Allegro. W przypadku, gdy klienci zdecydują się na finalizację transakcji poza Allegro, narzędzia te są niedostępne. Transakcja zakończona poza Allegro jest także niekorzystna dla sprzedającego, bo nie ma on możliwości otrzymania oceny podsumowującej zakup, na którą zwraca uwagę większość potencjalnych klientów w internecie. Obecnie sprzedający na Allegro mają dostęp do ogromnej grupy klientów - serwis odwiedza ponad 17 milionów Polaków miesięcznie. Dodatkowo Allegro nie pobiera opłat za wystawianie ofert w większości kategorii (a jedynie prowizję od zrealizowanych transakcji) oraz udostępnia efektywne narzędzia promocji - to unikatowe możliwości rozwoju biznesu, z których korzysta 100 tysięcy polskich firm handlujących w serwisie.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Allegro w styczniu 2018 r. ujawniło niedozwolone praktyki niektórych sprzedających w tym zakresie. Niektórzy namawiali klientów do dokonania zakupu poza Allegro, np. w innym sklepie internetowym. Inni promowali sprzedaż poza Allegro przez wysyłanie ulotek reklamujących inne sklepy. Zdarzało się też sprzeczne z przepisami o ochronie danych osobowych dopisywanie klientów do marketingowych baz danych bez stosownej zgody. Okazało się też, że niektórzy sprzedawcy mogą nieświadomie łamać regulamin Allegro w tej kwestii, np. publikując w ofertach zachętę do negocjacji ceny, oferując wystawienia ofert na życzenie klienta, proponując składanie zamówień telefonicznych, itp.

Wkrótce platforma zakupowa podejmie więc działania informacyjne i edukacyjne skierowane do wszystkich sprzedawców na Allegro. 22 lutego doprecyzowano w regulaminie informacje o tym, jakie działania promujące sprzedaż prowadzoną poza Allegro stanowią naruszenie zasad. - Będziemy wyrywkowo kontrolować treść korespondencji prowadzonej między sprzedającymi i klientami przez narzędzia udostępniane przez Allegro. Wprowadzamy też w regulaminie zasadę, że jedną z sankcji za złamanie zakazu promocji sprzedaży poza Allegro będzie - po wcześniejszym upomnieniu -  obniżenie pozycji ofert danego sprzedawcy w rankingu trafności, a w ostateczności blokada sprzedaży oraz konta – usłyszeliśmy w Allegro.

W ramach działań edukacyjnych platforma będzie uświadamiać klientom, jak ważne i cenne jest bezpieczeństwo transakcji zawieranych na Allegro oraz jakie korzyści mają kupując od sprzedawców za jej pośrednictwem: najniższe ceny, najszerszy wybór spośród 80 milionów ofert, jedno wygodne konto do wszystkich zakupów, liczne promocje, bonusy, raty 0 proc., czy najdogodniejsze formy dostaw, m.in. paczkomaty czy Kurier wieczór.

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }