Po prostu Bistro

Dwa lata po inauguracji marki Proste Historie jej producent Iglotex zdecydował się na wydzielenie w jej ramach submarki Bistro.

Na zdjęciu: Marek Rogoża, dyrektor marketingu w Iglotexie

- To był strzał w dziesiątkę - podsumowuje dwuletnią obecność Prostych Historii na rynku Marek Rogoża, dyrektor marketingu w firmie i Grupie Kapitałowej Iglotex. - Markę polubiły miliony konsumentów. Wykorzystując jej potencjał i rozpoznawalność podjęliśmy decyzję o poszerzeniu portfolio marki o produkty z kategorii Pizza i Zapiekanki. Mając na uwadze cel wyróżnienia i podkreślenia szybkości przygotowania produkty te opatrzono submarką Bistro - wyjaśnia.

Pizza i Zapiekanki Proste Historie Bistro to odpowiedź na oczekiwania współczesnych konsumentów z pokolenia Y: z jednej strony świadomych, dbających o zdrowie i mających na temat zdrowego żywienia coraz szerszą wiedzę, szukających wyrobów o prostych, czystych składach bez sztucznych dodatków; z drugiej - poszukujących dań szybkich w przygotowaniu. Kategorię, która zaspokoi obie te potrzeby określić można jako "zdrowe produkty convenience".

- Takie właśnie oczekiwania spełniają produkty marki Proste Historie Bistro - mówi Marcin Winkowski, brand manager w Iglotexie. - Bazę pizzy stanowi lekkie, puszyste ciasto bez oleju palmowego, natomiast w przypadku zapiekanki podstawę stanowi chrupiąca bagietka wypiekana przez nas, dzięki czemu zachowuje maksymalną świeżość, a my jako producent mamy pełną kontrolę nad ostatecznym produktem - dodaje.

W pizzy z szynką i zapiekance z szynką Iglotex używa też szynki własnej produkcji bez fosforanów, karagenów i glutaminianu sodu, a do pizzy dodaje sos z przetartych pomidorów.

Obecnie linia Proste Historie Bistro składa się z sześciu smaków pizzy i dwóch zapiekanek. W I kwartale 2017 roku pojawiły się Pizza 4 sery (z cheddarem, mozzarellą, goudą oraz pleśniowym błękitnym) i Pizza z szynką i pieczarkami. Jesienią dołączyły do nich Pizza z kurczakiem i szpinakiem oraz Pizza z pieczarkami, a także zapiekanki: z pieczarkami oraz z szynką i pieczarkami.

- Intensyfikacja prac miała miejsce z początkiem 2017 roku - opowiada Marek Rogoża. - W pierwszej kolejności skupiliśmy się na stworzeniu receptur produktów zgodnych z tożsamością marki Proste Historie, tzn. opartych na maksymalnie prostym, czystym składzie. Następnie przeszliśmy do etapu przygotowania projektów opakowania - dodaje.

Od marca dostępne są także dwie pizze oznaczone dodatkowo znakiem Polskie Smaki i ludowym motywem. To Pizza po kaszëbsku (po kaszubsku) z kabanosem i ogórkiem kiszonym, z sosem musztardowym oraz dodatkiem wołowiny, cebuli białej oraz papryki kolorowej oraz Pizza po ślōnsku (po śląsku) z białą kiełbasą i chrzanem, z dodatkiem boczku wędzonego, czerwonej cebuli i majeranku. Jak deklarują przedstawiciele Iglotexu, Polskie Smaki z założenia mają stać się logotypem multikategorialnym przeznaczonym dla produktów inspirowanych potrawami kuchni polskiej i kuchniami regionalnymi. Kształt znaku został zainspirowany tradycyjnymi motywami folklorystycznymi, charakterystycznymi dla poszczególnych regionów kraju. Okazuje się, że dla konsumentów polskie pochodzenie produktu to obok ceny kluczowa cecha, wpływająca na decyzje zakupowe Polaków. Jest to też druga - po świeżości - cecha kojarzona z wysoką jakością produktu. Lokalność zyskuje na znaczeniu i jest to jedne z najszybciej rozwijających się trendów w kategoriach spożywczych. Wykorzystanie w nazwach języków regionalnych oddaje tę tendencję.

- Jest to kierunek rozwoju zgodny z ideą marki Proste Historie - podkreśla Marek Rogoża. Rozbudowa linii uzależniona jest od wyników analizy rynku i trendów konsumenckich. Na razie natomiast firma nie ma planów poszerzania submarki o kolejne segmenty produktów.

Pozytywnie zakręceni

O ile marka Proste Historie od początku istnienia była reklamowana zarówno w telewizji, prasie czy internecie oraz promowana w działaniach prowadzonych w punktach sprzedaży, to w przypadku jej subbrandu Bistro Iglotex postawił na informację i trade marketing.

- W sieciach odbyły się liczne degustacje naszych nowości, w punktach sprzedaży znalazły się materiały POS informujące o naszych nowościach. Całość wsparta była akcjami promocyjnymi np. z gadżetami typu talerze do pizzy czy unikatowe pojemniki do sosów czy torby termiczne - mówi Marcin Winkowski. - Ponadto wprowadzeniu produktów towarzyszyły rabaty cenowe czy działania z zakresu cross-marketingu np. sprzedaż łączona naszej nowej zapiekanki Proste Historie Bistro z napojami Coca-Cola w sklepach jednej z największych sieci sprzedaży - dodaje.

Ze względu na grupę docelową Iglotex planuje rozwój specjalnych profili w social mediach. Przeprowadza także akcje promocyjne z okazji nietypowych świąt okolicznościowych, takich jak Dzień Bez Oleju Palmowego (przypadał 1 lutego), Międzynarodowy Dzień Pizzy (9 lutego) czy Dzień Pozytywnie Zakręconych (17 sierpnia).

 Jak mówi Marek Rogoża, produkty marki Proste Historie Bistro można kupić prawie w każdym punkcie sprzedaży detalicznej w Polsce, zarówno w małych, lokalnych czy osiedlowych sklepach, jak i w dużych sieciowych placówkach kanału nowoczesnego. Dystrybucję do kanału tradycyjnego Iglotex prowadzi przez własną sieć 21 oddziałów na terenie całej Polski, podczas gdy zaopatrzeniem największych sklepów zajmuje się dział sprzedaży.

Magdalena Weiss 1530 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }