Kolporter: musimy cierpliwie czekać

Ustawa o zakazie handlu w niedzielę nie obejmuje punktów sprzedaży prasy, ale część saloników i tak może być zamknięta. Są bowiem zlokalizowane w sklepach, które ten zakaz obejmie. Czas pokaże, jak to odbije się na ich wynikach sprzedaży.

– Ustawa dopuszcza pracę w niedziele takich sklepów jak Saloniki Kolportera. Nie znaczy to, że wszystkie saloniki będą czynne w każdą niedzielę. Na przykład siłą rzeczy zamknięte będą te spośród nich, które są zlokalizowane w dyskontach i supermarketach objętych zakazem handlu, a więc w obiektach zamkniętych w niedziele – mówi Mateusz Wiśniewski, wiceprezes Kolportera. Zaznacza jednak, że na taką konieczność firma jest przygotowana od dawna, a zamknięcie w niedzielę wspomnianych punktów nie powinno przynieść negatywnych skutków dla całej sieci saloników.

Jak zauważa trudno natomiast na razie ocenić długofalowe skutki zakazu handlu w niedzielę, tym bardziej, że część galerii i centrów nie zdecydowała jeszcze jak będzie pracować, a małe punkty często funkcjonują w ścisłej symbiozie z dużymi.

Jak wyjaśnia Mateusz Wiśniewski, Salonik Kolportera jako mały format dobrze funkcjonuje korzystając z klientów przyciąganych przez większe formaty handlowe czy też inne „atraktory trafiku”, takie jak dworce czy metro. Zatem w kwestii funkcjonowania w niedzielę będzie się dostosowywał do większych sąsiadów. Natomiast galerie handlowe wciąż szukają optymalnego rozwiązania – zamknąć czy pozostawić otwarte centrum handlowe w niedziele, a może wydłużyć czas ich pracy w weekendy?

- Wielu dużych graczy po prostu postanowiło przyjrzeć się jak zachowają się klienci. Musimy więc razem z nimi cierpliwie czekać – wyjaśnia Mateusz Wiśniewski. I dodaje: – Nie ulega wątpliwości, że ustawa mocno zmieni funkcjonowanie handlu w niedziele, cześć lokalizacji straci klientów, ale będzie także wiele takich, które zyskają na popularności – chcemy się na takie nastawić i jak najlepiej wykorzystać powstającą szansę.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce, zarządza siecią ponad 900 saloników. 

 

 

Ilona Mrozowska 2496 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }