Neinver ze wzrostem w Europie i w Polsce

Outletowe centra w Polsce, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Włoszech odwiedziło łącznie 41,7 mln klientów w 2017 r. Odnotowały one 5-proc. wzrost sprzedaży.

W 2017 r. wartość sprzedaży osiągnęła poziom 917 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. 15 centrów outlet w Polsce, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Włoszech odwiedziło łącznie 41,7 mln klientów.

Neinver jest europejską firmą, specjalizującą się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. To drugi największy w Europie operator centrów outlet, a także lider tego sektora w Hiszpanii i Polsce.

W portfolio centrów outlet, zarządzanych przez Neinver, znajduje się 800 czołowych marek lokalnych i światowych. W minionym roku, firma zawarła ponad 350 kontraktów leasingowych. Poziom najmu w europejskich centrach outlet na koniec roku wyniósł ponad 96 proc.

- Stabilny wzrost w obiektach o ugruntowanej pozycji rynkowej jak również pozytywne wyniki nowych centrów w portfolio, podkreślają wartość unikalnego modelu zarządzania naszymi aktywami w tej mocno konkurencyjnej branży - komentuje Carlos González, managing director Neinver.

Wyjaśnia, że firma koncentruje się na efektywnej współpracy z najpopularniejszymi markami na rynku i tworzeniu jak najlepszych doświadczeń zakupowych, by „zapewnić wyjątkowe połączenie wysokiej jakości zakupów, stylowej architektury, wspaniałej atmosfery oraz dobrej oferty rozrywkowej i gastronomicznej”.

- To wpływa na zwiększenie wartości naszych centrów oraz wzrost wszystkich ważnych wskaźników - uważa. - Kluczowym elementem naszej strategii stała się turystyka zakupowa, dlatego rozbudowujemy sieć centrów w strategicznych europejskich enklawach turystycznych - podsumowuje Carlos González.

Neinver prowadzi więc nowe projekty outletowe na różnych etapach zaawansowania, o łącznej powierzchni handlowej ponad 74 tys. mkw., w ważnych lokalizacjach turystycznych. Dzięki prowadzonej ekspansji firmy, firma wzbogaci swoje portfolio o kolejne 430 sklepów. Nastąpi to m.in. dzięki otwarciu centrum Prague The Style Outlets, rozpoczęciu drugiej fazy rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets w Niemczech, a także wmurowaniu kamienia węgielnego Amsterdam The Style Outlets. Ponadto operator pracuje nad powstaniem Centrum Alpes The Style Outlets, zlokalizowanym w pobliżu granicy ze Szwajcarią: pomiędzy Genewą, a Lyonem. Obszar oddziaływania nowego outletu obejmować ma 5,3 mln osób. Otwarcie obiektu zaplanowane jest na 2020 r.

Firma ujawniła podsumowanie ub.r. w podziale na państwa, w których jest obecna. I tak na rynku francuskim, gdzie zarządza centrum Roppenheim The Style Outlets, odnotowała największą dynamikę – z 10 proc. wzrostem sprzedaży i zwiększeniem liczby klientów o 5 proc., do 1,8 mln odwiedzających. W minionym roku centrum świętowało piątą rocznicę powstania, osiągając w tym czasie stabilny wzrost sprzedaży rok do roku i ugruntowując swoją silną pozycję w branży. Do portfolio francuskiego outletu dołączyły takie marki, jak: Galeries Lafayette, Bébé Confort i Triumph.

W Niemczech dwa centra outlet w Halle Leipzig i Montabaur odnotowały wzrost sprzedaży sięgający 12 proc. a liczba klientów zwiększyła się o 3 proc. Dane te obejmują wyłącznie okres, w którym centra były zarządzane przez Neinver. Firma przejęła Halle Leipzig The Style Outlets w kwietniu 2016 r., zaś Fashion Outlet Montabaur w sierpniu 2017 r. Wiosną br., a konkretnie 19 kwietnia, firma zakończy drugi etap rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets, zwiększając ofertę centrum o 40 nowych sklepów, z całkowitą powierzchnią handlową wielkości 18 tys. mkw.

We Włoszech, gdzie firma zarządza centrami Style Outlets w Vicolungo (Mediolan) i Castel Guelfo (Bolonia), centra również konsekwentnie zwiększają ważne wskaźniki. W 2017 r. odwiedziło je 6,4 mln osób. Neinver rozpoczął prace remontowe w Vicolungo The Style Outlets. To centrum, które z uwagi na swoją popularność, było już dwukrotnie rozbudowywane.

W Hiszpanii, sześć centrów outlet - zlokalizowanych w Madrycie, Barcelonie, A Coruña i Barakaldo - odwiedziło 19,3 mln osób. Sprzedaż wzrosła tam o 6 proc. w porównaniem z rokiem poprzednim. Dane te nie dotyczą Viladecans The Style Outlets w Barcelonie, które w październiku obchodziło swoją pierwszą rocznicę powstania. Podczas 12 miesięcy działalności, centrum odwiedziło 2,6 mln klientów. Od czasu otwarcia, wzmocniło też ofertę o ponad 4,5 tys. mkw. nowych marek, takich jak: G by Guess, Gutteridge, Harmont & Blane, LODI, Luxury Zone, Garcia Jeans, Nautica, Liu Jo Uomo, czy La Casa di Sogni.

W Polsce w 2017 r. cztery centra outlet Factory zwiększyły sprzedaż o 5 proc. Odwiedziło je ponad 12,3 mln klientów. To był rok, w którym całe polskie portfolio centrów outlet poddane zostało gruntownej renowacji, włączając w to budowę strefy restauracyjnej w Factory Kraków, której otwarcie zaplanowano na marzec 2018 r.

Od ponad 20 lat strategia rozwoju Grupy Neinver opiera się na specjalizacji w sektorze centrów wyprzedażowych. Firma zarządza 15 obiektami tego typu, o łącznej powierzchni najmu 293 400 mkw. - obecnie planuje budowę kolejnych 74 000 mkw. powierzchni handlowej. Jest jedynym operatorem outlet, który opracował wielokanałową strategię, zapewniającą pełną integrację sprzedaży offline i online.

Katarzyna Pierzchała 1996 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }