Grupa Morele przejmuje Sklep-Presto.pl

Należąca do spółek funduszy MCI Capital Grupa Morele przejęła sportowy Sklep-Presto.pl.

Inwestycja jest kontynuacją przyjętej przez Morele.net strategii rozszerzenia oferty o nowe kategorie sprzedaży, wykraczające poza elektronikę. Aktualnie w jej ofercie jest ponad 800 tys. produktów z 8 branż.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” odzież sportowa znajduje się już w pierwszej dziesiątce kupowanych produktów w Internecie. Jest to także jeden z 10 głównych produktów zakupowych, w których działa odwrotny efekt ROPO, gdzie produkty sprawdza się offline, a kupuje online. Ze względu na duży potencjał tego sektora, Morele.net zdecydowało się na zintensyfikowanie na nim działań.

- Przejęcie Sklep-Presto.pl to dla nas kolejny krok rozbudowy naszej oferty. W ostatnim czasie robiliśmy to zarówno poprzez tworzenie własnych sklepów, organicznie, oraz poprzez procesy przejęć – tłumaczy Michał Pawlik, prezes zarządu Morele.net..

Sklep-Presto.pl, drugi pod względem wielkości internetowy sklep sportowy w Polsce,

jest już w pełni zintegrowany z platformą Morele. - To idealny przykład na to, że możemy szybko połączyć się z każdym sklepem internetowym online. Jednocześnie, dzięki naszemu doświadczeniu i elastycznemu systemowi, osiągamy wysokie poziomy efektywności – dodaje Michał Pawlik.

Dodaje, że wzrost segmentu sportowego to jeden z celów firmy na br., w którym planowane są ponad 1 mld zł przychody na poziomie Grupy, przy istotnym zwiększeniu średniej marży.

Grupa Morele działa od 2004 r. Miesięcznie serwisy grupy są odwiedzane przez około 2,5 mln użytkowników, którzy realizują ponad 5 tys. zamówień dziennie. W ramach Grupy działa obecnie kilka sklepów internetowych z różnych branż. Obok głównego sklepu z elektroniką, morele.net, są to: Amfora.pl, Budujesz.pl, Digitalo.pl, Hulahop.pl, Motoria.pl, Meblujesz.pl, Pupilo.pl, Sklep-Presto.pl/trenujesz.pl oraz Ubieramy.pl. Łącznie wszystkie platformy oferują 800 tys. jednostek magazynowych, z których większość jest dostępna w ciągu 24 godzin. W 2017 r. przychody Grupy wyniosły 750 mln zł.

- Doświadczenie zdobyte w branży artykułów elektronicznych oraz technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwalają Morele.net błyskawicznie poszerzać swoją ofertę i podbijać nowe segmenty rynku. To przykład firmy, która nie tylko rozwija się organicznie, ale jest także w stanie bardzo sprawnie integrować inne platformy, zapewniając klientom dostęp do wysokiej jakości obsługi – uważa Maciej Kowalski, zarządzający spółką z ramienia Funduszu MCI Capital. - To daje wielkie możliwości wzrostu. Grupa Morele staje się liderem e-commerce nie tylko w Polsce, w wyniku połączenia z grupą Pigu jest też na najlepszej drodze osiągnięcia pozycji lidera w skali regionu – dodaje.

Polski rynek artykułów sportowych w 2005 r. był wart 1 mld zł („Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020” PMR). W 2016 r. jego wartość wzrosła już do 8,7 mld zł („Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022” PMR).

Katarzyna Pierzchała 2296 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }