Duży Ben rozwija franczyzę

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem, otwiera się na franczyzę. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce.

– Zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben – tłumaczy Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash. - Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50 proc. wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców – podkreśla.

Pierwszy Duży Ben został otwarty w maju 2016 r. przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie placówki z charakterystycznym logo pojawią się w miastach w całej Polsce. Oferta współpracy skierowana jest do przedsiębiorców prowadzących zarówno sklepy alkoholowe, jak i ogólnospożywcze z licencją na sprzedaż alkoholi. Operator podkreśla, że każdy kto rozważa specjalizację w tej kategorii, ale też osoby, które nie mają jeszcze własnego lokalu, będzie mógł dołączyć do sieci Duży Ben.

Na co konkretnie mogą liczyć przyszli franczyzobiorcy? Centrala Dużego Bena zapewnia wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, system kasowy, a także pierwsze zatowarowanie na preferencyjnych warunkach.

- Co ważne, zapewniamy też wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu. Nasi klienci mogą również liczyć na wsparcie operacyjne opiekuna sklepu - wymienia Piotr Kupczyk, menadżer ds. ekspansji sieci Duży Ben.

Podkreśla ponadto, że przystępując do sieci Duży Ben klient zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. – Nasze sklepy to nowoczesne i przyjazne placówki, w których chętnie robią zakupy również kobiety. Zapytaliśmy nasze klientki o opinię. Wskazały między innymi, że czują się bezpiecznie w sklepie i jego okolicy, zwróciły ponadto uwagę na duże, przeszklone witryny, dobre doświetlenie oraz miłych i kompetentnych doradców – podsumował Piotr Kupczyk.

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop. Oznacza to, że w Dużym Benie można zrobić zakupy na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, przez spotkanie ze znajomymi, po urodziny czy nawet wesele, a wszystkie składowe, jak alkohol, napoje, przekąski i akcesoria dostępne są w jednym miejscu. Koncept wyróżnia się również innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak Winomat, czyli specjalny automat winny, który pozwala na spróbowanie wina przed zakupem, czy piwny tap pozwalający na zakup piwa ,,prosto z beczki” nalanego do butelki. Takie rozwiązania do tej pory były dostępne tylko w formatach gastronomicznych. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta – ważnym udogodnieniem jest samoobsługa: klient ma bezpośredni dostęp do oferowanych produktów. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także wszystkie składniki potrzebne do przygotowania drinków, przekąski czy szkło do każdego rodzaju alkoholu.

Obok konceptu Duży Ben, Grupa Eurocash inwestuje również w rozwój takich formatów detalicznych jak abc na kołach czy Kontigo, które docelowo, po zakończeniu testów, będą również rozwijane w modelu franczyzowym. Grupa ponadto oferuje swoim klientom gotowe rozwiązania, takie jak Faktoria Win, Piwne Terytoria czy Whisky On The Rocks, pozwalające rozwinąć sprzedaż w kluczowych dla niezależnych przedsiębiorców w Polsce kategoriach produktów.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Katarzyna Pierzchała 2373 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }