Tesco przekaże ponad 1 mln zł organizacjom społecznym

Aktywni mieszkańcy, instytucje i organizacje pozarządowe już po raz czwarty w ramach programu "Decydujesz, pomagamy" otrzymają granty na realizację lokalnych projektów społecznych. Tesco zadeklarowało się, że przekaże na ten cel 1,125 mln zł.

Tesco od 2016 r. realizuje program społeczny „Decydujesz, pomagamy”. Przekazując granty na oddolne inicjatywy wspiera rozwój lokalnych społeczności, w których – jako globalna sieć handlowa – funkcjonuje.

W ciągu trzech dotychczasowych edycji programu „Decydujesz, pomagamy” do organizacji pozarządowych w Polsce trafiły granty o łącznej puli 2,15 mln zł. Zaangażowani mieszkańcy zrealizowali ponad 400 projektów, wpływających na modernizację lokalnego otoczenia.

IV edycja programu przyniosła uczestnikom i ich otoczeniu korzystne zmiany. Na potrzeby programu mapa Polski kolejny raz została podzielona na 125 mikroregionów, skupionych wokół sklepów Tesco, jednak w każdym z nich finansowe wsparcie otrzymać mogą – już nie jedna – a trzy inicjatywy. Aktywni mieszkańcy swoje pomysły na działania mogą zgłaszać za pomocą formularza, dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy do 30 marca 2018 r.

Inicjatywy mają dotyczyć tego, czego klienci i pracownicy Tesco potrzebują wokół siebie najbardziej, m.in. edukacji, promocji zdrowego stylu życia, rewitalizacji przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego, pielęgnowania lokalnych tradycji lub innych obszarów, na które chcieliby zwrócić uwagę.

Spośród zgłoszonych pomysłów, w każdym z mikroregionów, jury wybierze po trzy projekty, które przejdą do otwartego głosowania klientów Tesco. Wtedy to mieszkańcy poszczególnych regionów zdecydują, co w ich otoczeniu jest najpotrzebniejsze. W praktyce każda organizacja, która dojedzie do etapu głosowania zwycięży, jednak to liczba głosów, oddanych przez klientów Tesco, przesądzi czy grant wynosił będzie 5000, 3000 czy 1000 zł.

Tesco Polska jest siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z blisko 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia około 25 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 mln klientów.

 

Katarzyna Pierzchała 1996 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }