Lidl wydał nową książkę o zdrowej żywności

Publikacja "Jeść Zdrowiej" to kompendium wiedzy o tzw. zdrowej kuchni i trendach żywieniowych. Będzie dostępna we wszystkich sklepach Lidl w Polsce od 26 lutego.

Już 8 mln książek od Lidla trafiło do klientów tej sieci. Oznacza to, że publikacje o tajnikach kuchni polskiej, słodkich wypieków czy rybna encyklopedia ma już co 5 Polak i znaleźć je można w co drugim gospodarstwie domowym.

Książki z serii „Kuchnia Lidla” nakładem przebijają więc największe wydawnicze hity. Najnowsza publikacja „Jeść Zdrowiej” została wydana w nakładzie blisko 1,5 mln egzemplarzy. Większość przepisów w książce zostało stworzonych przez Darię Ładocha – trenerkę żywieniową i  blogerkę kulinarną, pasjonatkę zdrowej diety oraz nowoczesnej kuchni. Natomiast szef kuchni Karol Okrasa, koneser tradycyjnej, polskiej sztuki kulinarnej, udowadnia w niej, że smak można znaleźć w każdej diecie – wystarczy świetny przepis.

Lidl zaprosił do współpracy także dietetyka Hannę Stolińską-Fiedorowicz, która opracowała informacje na temat najnowszych trendów i zaleceń żywieniowych. Znalazły się one w pierwszej części książki, obok kompendium wiedzy o produktach i porad dietetycznych. Druga część to artykuły i przepisy dotyczące pięciu popularnych obecnie trendów żywieniowych: wegetarianizmu, weganizmu, diety bez laktozy, bez glutenu oraz stylu żywienia określanego mianem fit.

- Bardzo ważne było dla nas, by w jednym miejscu zgromadzić wiedzę o aktualnych trendach żywieniowych i w przystępny sposób je usystematyzować. Ta książka jest dla każdego, kto czuje się zagubiony w natłoku informacji, które pojawiają się na bieżąco w temacie zdrowej kuchni i nowoczesnych diet – tłumaczyła podczas prezentacji książki Hanna Stolińska-Fiedorowicz. - Przedstawiamy praktyczne porady, podsumowujemy trendy, wyjaśniamy wątpliwości i przede wszystkim dajemy ściągawkę jak zdrowo jeść i żyć bez względu na to jakie mamy preferencje kulinarne. Jestem bardzo dumna z tej książki i mam nadzieję, że pomoże ona Polakom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych – podsumowała.

Tematyka książki „Jeść Zdrowiej” nie jest przypadkowa, pomysł łączy się ze strategią, którą Lidl realizuje od lat. Począwszy od wciąż pojawiających się nowych produktów na półkach, takich jak np. napoje roślinne Pilos, linia wędlin z czystą etykietą Pikok Pure, makarony bezglutenowe, produkty BIO czy gamę orzechów, nasion i bakalii marki Alesto.

Lidl podejmuje tez działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Przyjął zobowiązanie o redukcji zawartości dodawanej soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Planuje osiągnąć ten cel do 2025 r. Firma podjęła także decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do 2025 r. oraz o zaostrzeniu norm zawartości pozostałości pestycydów we wszystkich sprzedawanych warzywach i owocach – normy ustanowione przez Lidla sprawiają, że dopuszczalna zawartość pozostałości pestycydów jest o 2/3 niższa niż norma określona przez Komisję Europejską.

- Na co dzień obserwujemy zachowania zakupowe Polaków, wsłuchujemy w się w ich opinie oraz pomysły. Zauważyliśmy ogromną zmianę, która nastąpiła w przeciągu ostatnich lat w podejściu naszych klientów do tematyki odżywiania – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska.

Podkreśla, że sieć chce podążać zgodnie z trendem, ale także wyjść konsumentom naprzeciw, dlatego postawił wydać książkę o takiej tematyce. - Można powiedzieć, że inspiracją dla przepisów z książki były produkty, które na co dzień można kupić w Lidlu. Nasz asortyment produktów z kategorii Fit, BIO oraz dla osób z alergiami czy wykluczeniami pokarmowymi cały czas się rozwija. Ta książka jest na to dowodem – uważa Robaszkiewicz.

Książka „Jeść Zdrowiej” będzie dostępna w promocji w sklepach Lidl w całej Polsce od 26 lutego do 25 marca br. lub do wyczerpania zapasów. Aby zdobyć jeden z egzemplarzy, należy zebrać sześć naklejek. Każda naklejka tradycyjnie będzie przyznawana klientowi za zakupy o wartości minimum 50 zł.

 

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }