E.Leclerc otworzy biosklepy

Francuski detalista E.Leclerc ogłosił, że zamierza otworzyć 200 sklepów z artykułami organicznymi we Francji w ciągu najbliższych pięciu lat.

E. Leclerc utworzył już biuro i zespół zakupowy przeznaczone do obsługi nowej sieci. Nie wiadomo jeszcze pod jakim szyldem będą ona działać, ale detalista zarejestrował dwie marki "Le Village du Bio" (Biowioska), podobna do linii marki własnej produktów ekologicznych Bio Village oraz "Le Marché Bio Leclerc" (Organiczny Market Leclerc).

Sklepy będą miały podobną ofertę i politykę jak wiodący specjaliści w tym segmencie, choć operator napotkał na pewne trudności. Dyrektor generalny E. Leclerc stwierdził w radiu France Inter, "niektórzy dostawcy zaopatrujący Biocoop lub Bio C Bon, ustabilizowani w swojej niszy produktów ekologicznych sprzedawanych po wysokiej cenie, nie chcieli wiązać się z E.Leclerc".

- Będąc już liderem w sprzedaży produktów organicznych we Francji dzięki tradycyjnym kanałom sprzedaży E.Leclerc pozostaje w tyle za konkurencją w zakresie ekologicznych sklepów specjalistycznych - komentuje Gildas Aitamer, starszy analityk LZ Retailytics. - Jego francuscy rywale już uruchomili takie placówki, na przykład Carrefour Bio. Inni francuscy sprzedawcy detaliczni uciekają się do przejęć, aby szybko zdobyć pozycję i wiedzę w tym segmencie - opisuje.

Grupa Casino wyprzedziła całą stawkę przejęła szyld Naturalia już dziesięć lat temu, a następnie rozwinęła sieć do 168 sklepów w 2017 r., wynika z danych LZ Retailytics. Niedawno Carrefour nabył ekologicznego specjalistę Greenweez. Należące do Grupy Muszkieterów Intermarché przyjęło inną strategię, kupując w styczniu 2018 r. mniejszościowy udział w specjalizującej się w handlu produktami organicznymi kooperatywie Les Comptoirs de la Bio (z obrotami szacowanymi na 210 mln euro w 2016 r.).

W Europie segment organiczny pozostaje w dużej mierze w rękach małych i średnich przedsiębiorstw, jedynie garstka operatorów przekracza obroty o wartości 500 mln euro (jak francuski detalista Biocoop lub niemieckie Alnatura i Dennree). Tylko kilka sieci ogólnospożywczych prowadzi wyspecjalizowane sieci sklepów z produktami organicznymi, w tym przede wszystkim Grupa Casino (Naturalia) lub Colruyt (Bio-Planet). Według prognoz LZ Retailytics obroty wszystkich wymienionych sieci wzrosną do 2022 r. dwucyfrowo.

Magdalena Weiss 1350 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }