E-handel bez granic

Sprzedaż transgraniczna (z ang. cross-border) to jeden z najważniejszych trendów w e-handlu w 2018 r. Oznacza to dla polskich sklepów internetowych szansę rozwoju biznesu na nowych rynkach.

– Polskie sklepy internetowe mają bardzo dobrą ofertę produktową i z powodzeniem mogłyby odważniej ją prezentować zagranicznym klientom. Sukcesy takich przedsięwzięć jak Eobuwie, Answear.com, a także marek z Grupy LPP potwierdzają, że zainteresowanie zakupami w Polsce wśród konsumentów z Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Niemiec, Bułgarii, krajów nadbałtyckich, a nawet z Grecji wzrasta – uważa Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Jednym z wygodnych rozwiązań usprawniających zarządzanie e-biznesem działającym nawet na kilkudziesięciu różnych rynkach, jest integracja z platformą płatniczą gwarantującą szeroki dostęp do popularnych lokalnych metod płatności i natychmiastowe rozliczenie każdej transakcji. PIXERS, oferujący spersonalizowane usługi graficzne na tapetach, fototapetach, naklejkach czy obrazach, właśnie wdrożył takie rozwiązanie.

– Działamy na rynku Home&Deco od 8 lat, dostarczając spersonalizowane dekoracje klientom z 99 krajów. Oferujemy usługi najwyższej jakości i wciąż rozszerzamy naszą ofertę. Realizujemy transakcje w 16 walutach, ale planujemy dalszy rozwój na rynkach zarówno europejskich, jak i tych bardziej egzotycznych jak np. Indie, dlatego PayU jest dla nas idealnym partnerem biznesowym. Z jednej strony umożliwiamy klientom skorzystanie wszędzie z tej samej platformy, obsługiwanej przez znaną i zaufaną markę, a z drugiej — poszerzamy ofertę płatności online o kolejną możliwość, co jest dla naszych klientów ważnym atutem. Zależy nam na tym, by mieli wybór, a zakupu dokonywali w komfortowy i bezpieczny sposób. Obecnie PayU obsługuje transakcje w aż 6 kluczowych dla nas walutach, a już wkrótce możliwe będzie dokonanie zakupów w ramach systemu Raty z PayU oraz odroczenie terminu płatności, dzięki usłudze PayU Płacę Później – mówi Aleksandra Szol-Tułecka, CEO Pixers.

Platforma PayU Hub, którą wybrał Pixers, agreguje wszystkie usługi oferowane przez PayU na świecie, tj. w trzech największych pod względem dynamiki wzrostu gospodarczego regionach: w obszarze EMEA (który obejmuje także Polskę), w Ameryce Łacińskiej oraz w Indiach. Dzięki integracji z jednym API sklepy mogą uzyskać dostęp do kilkuset lokalnych metod płatności i portfeli elektronicznych oraz usług finansowych takich jak raty online czy odroczenie płatności.

Handel transgraniczny jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 r. branża e-handlu ma być warta ok. 3 bln dol., a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna. W samej Europie Środkowo-Wschodniej wartość handlu transgranicznego online wzrośnie do 45 mld dol. (raport ’Cross-border eCommerce’, Accenture, 2016).
 
Ilona Mrozowska 2280 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }