Orlen zastępuje żywność z zagranicy polską produkcją

Wiosną PKN Orlen rozszerzy ofertę polskiej żywności, stawia również na rozwój marek własnych, które produkowane są przez lokalnych producentów i w dużej części mają zastąpić zagraniczne produkty.

- PKN Orlen dostrzega olbrzymi potencjał produktów pochodzących od polskich producentów, dlatego zamierza zintensyfikować strategiczne relacje i bieżącą współpracę z krajowymi dostawcami - czytamy w komunikacie.

Według zarządzających koncernem polską żywność charakteryzuje wysoka jakość, szczególnie doceniana przez klientów, co potwierdza duży sukces pilotażowego projektu PKN Orlen Spiżarnia Regionów, zainicjowanego we wrześniu 2017 r.

Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje ponad 70 produktów regionalnych, od 23 polskich rolników i przedsiębiorców, na blisko 400 stacjach paliw, w 4 województwach. Produkty wchodzące w skład oferty mają korzenie regionalne, zostały wytworzone w Polsce, przez producentów reprezentujących rodzimy kapitał. Projekt jest realizowany we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego.

- Wykorzystując pozycję naszej firmy i sieć dystrybucji, którą dysponujemy, chcemy realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości – tłumaczy Daniel Obajtek, nowy prezes zarządu PKN Orlen. - Narzędzie już mamy, a naszą pomoc dla lokalnych producentów deklarujemy w całym łańcuchu, od organizacji zaopatrzenia przez dostawy - podkreśla.

Prezes inicjatywę traktuje, jako wyraz społecznej odpowiedzialności, realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm. - Liczymy, że ten potencjał dostrzegą również inne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty o unikalnych walorach smakowych będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów – mówi Obajtek.

Spiżarnia Regionów to platforma do promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami. PKN Orlen zamierza rozszerzyć jej zasię g o kolejne 150-200 wyselekcjonowanych stacji. Obecnie trwają przygotowania, aby projekt mógł zostać wdrożony wiosną br.

Koncern stawia również na dynamiczny rozwój marek własnych, które produkowane są przez lokalnych producentów i w dużej części mają zastąpić zagraniczne produkty. Pierwszą kategorią, którą PKN Orlen wprowadził do sprzedaży na stacjach paliw pod marką własną była woda źródlana O!. Obecnie w ofercie dostępne są również czekolada i chipsy. Zakładana jest intensyfikacja rozwoju marek własnych, dlatego w najbliższym czasie klienci będą mogli kupić również soki, napoje, krówki czy batony.

Katarzyna Pierzchała 1920 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }