Tesco wchodzi w dyskonty?

Brytyjska prasa donosi, że lider brytyjskiego rynku zamierza uruchomić sklepy dyskontowe.

Jak pisze Sunday Times, Tesco nosi się z tym zamiarem, by lepiej konkurować z coraz szybciej rosnącymi na Wyspach sieciami z Niemiec: Aldim i Lidlem. Sklepy te miałyby być rozwijane pod osobnym szyldem, dopasowane poziomem cen do konkurentów i oferować ograniczoną liczbę pozycji asortymentowych w stosunku do standardowych sklepów sieci.

Samo Tesco nie skomentowało tych doniesień.

Dane Kantar Worldpanel pokazały, że w ciągu ostatnich 12 tygodni Tesco zwiększyło sprzedaż o 2,6 proc., ale tzw. "wielka czwórka" w sumie straciła udziały w rynku wobec sieci dyskontowych.

Do Tesco należy 28 proc. brytyjskiego rynku spożywczego, podczas gdy Aldi ma 6,9 proc. rynku, zaś Lidl 5 proc. Ich udziały jednak szybko rosną, w tempie ponad 16 proc. rok do roku.

Magdalena Weiss 1082 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }