Velvet Care: rynek nam sprzyja

- Firma Velvet Care zakończyła 2017 r. ze wzrostem sprzedaży w każdej z kategorii papierowych znacznie wyprzedzając rynek - informuje nas Małgorzata Szczutowska, category manager, VelvetCare (na zdjęciu).

O nowych trendach na rynku ręczników papierowych opowiada Małgorzata Szczutowska, category manager, VelvetCare.

Czy wiadomo, ile Polacy rocznie zużywają ręczników papierowych i ile warta jest sprzedaż tych produktów?

Kategoria ręcznika papierowego rozwija się bardzo dynamicznie: w ujęciu wartościowym jest to 6,7 proc. na plusie,  a ilościowym +4,3 proc. W ostatnim roku była ona warta blisko 794 mln zł, a sprzedaż ilościowa przekroczyła 148 mln opakowań*. Warto podkreślić fakt, iż sprzedaż rośnie w każdym kanale dystrybucji.

Ile procent sprzedaży realizowane jest przez marki własne a ile przez firmowych graczy?

Marki Własne są bardzo istotne w sprzedaży kategorii ręcznika papierowego. Odpowiadają one za niemal 63 proc. sprzedaży wartościowej. Tak duży udział wynika z koncentracji sprzedaży tych produktów w dyskontach, w których w regularnej ofercie nie są dostępne produkty markowe a wyłącznie produkty z portfolio marek własnych. Jednak ostatni rok przyniósł istotne zmiany. Spadło znaczenie marek własnych i to właśnie na rzecz producentów markowych spośród których najbardziej zyskała marka Velvet - jej wzrost sprzedaży wartościowej rok do roku wyniósł prawie 31 proc. 

Które w takim razie ręczniki papierowe pod marką Velvet okazały się największym hitem?

Giga rolki pod marką Velvet (Jumbo, Turbo, edycje dedykowane do sieci dyskontowych) rosną najbardziej dynamicznie. W ciągu roku ich sprzedaż wartościowa urosła o niemal 47 proc. Niezmienną popularnością cieszą się również ręczniki Velvet Najdłuższy oraz Najdłuższy z nadrukiem, których sprzedaż wartościowa wzrosła rok do roku o 26,5 proc.

Czy są okresy w roku, w których ręczniki papierowe sprzedają się lepiej niż w innych?

Tak. Są to np. okresy przedświąteczne oraz wiosenne porządki. Ręczniki są bowiem niezastąpione w generalnych porządkach całego domu czy mieszkania. Sprawdzą się przy sprzątaniu blatów kuchennych, stołów, powierzchni łazienkowych, podłóg i przy myciu okien, ale można je również wykorzystywać do osuszania owoców, przygotowania posiłków, gotowania i pieczenia.

Czy przed Wielkanocą i w 2018 r. w ogóle planują Państwo jakieś nowości produktowe?

W tym roku stawiamy na dalszy rozwój segmentu Giga rolek Velvet. Będzie ku temu doskonała okazja, jako że będziemy jednym ze sponsorów w programie Masterchef Junior, którego emisja rusza w końcu lutego. Szczególny nacisk położymy na ręcznik Turbo z segmentu Giga rolek, który będzie produktem używanym przez dzieci podczas gotowania w programie. Dodatkowym wsparciem w czasie trwania programu będzie reklama w telewizji, jak również materiały promocyjne w sklepach. Dokładnie dwa lata temu braliśmy po raz pierwszy udział w tej samej inicjatywie, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki sprzedażowe, lecz również pozytywnie wpłynęło na wizerunek marki Velvet w tej i innych kategoriach papierowych.

Jaki dla firmy Velvet był 2017 r.? Lepszy? Gorszy od poprzedniego? Co udało się osiągnąć? 

Firma Velvet Care zakończyła 2017 r. ze wzrostem sprzedaży w każdej z kategorii papierowych znacznie wyprzedzając rynek. Tym samym nie dość, że utrzymaliśmy pozycję zdecydowanego lidera wśród graczy markowych w rynku papieru w Polsce, to jeszcze powiększyliśmy przewagę nad największymi konkurentami. Złożyło się na to wiele czynników jak m.in. wprowadzone nowości w chusteczkach (Minis, opakowania w kształcie kostki, chusteczki Travel), silne wsparcie i rozwój segmentu Giga Rolek w ręczniku czy też konkursy konsumencie i wiele aktywności w mediach oraz wsparcie promocyjne w sklepach podczas 20-lecia marki Velvet.

*Velvet Care za Nielsen (Total Polska jako suma Hipermarketów, Supermarketów, Dyskontów Premium Read, Dużych, Średnich i Małych Sklepów Spożywczych, Kiosków, Stacji Benzynowych; sprzedaż wartościowa oraz ilościowa (opakowania), styczeń - grudzień 2017 vs styczeń - grudzień 2016. 

 

 

 

Ilona Mrozowska 2672 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }