Nielsen: praliny i tabliczki na walentynki

Wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych, która odbywa się w lutym wynosi odpowiednio: 127,5 mln zł oraz 135,8 mln zł. To dużo mnie niż w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Okres walentynek w sklepach detalicznych w Polsce zdominowany jest przed produkty spoza branży spożywczej: dekoracje, akcesoria, kwiaty, kartki czy też pluszaki. Jest jednak jeden uniwersalny podarunek - słodycze - zwłaszcza praliny i tabliczki czekoladowe. 

Jak podaje Nielsen, wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych, która odbywa się w lutym wynosi odpowiednio: 127,5 mln zł oraz 135,8 mln zł. Pod od względem sprzedaży okres walentynek nie może więc równać się ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Na ten czas przypada jedynie 7 proc. całorocznej sprzedaży pralinek oraz 8 proc. całorocznej sprzedaży wartościowej tabliczek czekoladowych, podczas gdy dla Bożego Narodzenia sprzedaż ta wynosi odpowiednio 33 proc. oraz 30 proc., a dla Wielkanocy 18 proc. zarówno dla pralinek, jak i tabliczek czekoladowych.

Porównując sprzedaż w miesiącu, w którym przypada święto zakochanych, do poprzednich lat, Nielsen obserwuje  pozytywną dynamikę sprzedaży wartościowej dla pralinek: +4,8 proc. (luty 2017 vs luty 2016), co jest związane ze wzrostem sprzedaży odnotowanej przez droższe produkty tj. marki z wyższej półki cenowej głównych graczy na rynku słodyczowym.

- W przypadku tabliczek czekoladowych nastąpiła stabilizacja pod względem wartości sprzedaży rok do roku: +1,0 proc., niemniej jednak ze wzrostem sprzedaży dla części marek z obszaru segmentu premium. Jeżeli więc wybieramy pralinki bądź tabliczki czekoladowe jako prezent z okazji dnia zakochanych, to decydujemy się na zakup produktów droższych. Najlepiej, aby jednocześnie posiadały one odpowiednią szatę graficzną wskazującą na wyjątkowych charakter walentynek –  mówi Joanna Rogalska, client director z Nielsena.

Źródło:

Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska Premium Read (suma Hipermarketów, Supermarketów bez dyskontów, Dyskontów Premium Read, Dużych sklepów spożywczych z sieciami chemicznymi, Średnich i Małych sklepów spożywczych, Stacji Benzynowych, Kiosków i Sklepów winno-cukierniczych), okres Walentynek = luty 2016; luty 2017; Wielkanoc = skumulowane okresy marzec & kwiecień; Boże Narodzenie = skumulowane okresy listopad & grudzień & styczeń.

 

 

Ilona Mrozowska 2671 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }