Polacy coraz częściej wybierają alkohole premium

Najnowsze trendy na rynku alkoholi mocnych omawia Ewa Markiton, szefowa marketingu w Stock Polska (na zdjęciu).

Jaki rodzaj alkoholu Polacy kupują w karnawale?

Jesteśmy przekonani, że w tegorocznym karnawale konsumenci postawią na alkohole smakowe.
W tym czasie często organizowane są przyjęcia i imprezy w domu. Poszukiwane są więc takie rozwiązania i trunki, które można samodzielnie przygotować, choć w atrakcyjny sposób. W klimat „domówek” idealnie wpisuje się jedna z najbardziej kolorowych marek – Lubelska. Znana jest z szerokiej palety smaków, różnych pojemności oraz wielu możliwości jej serwowania – w formie shotów, drinków, jelly shots. Dużą popularnością w tym okresie cieszą się także produkty z kategorii tzw. „brown spirits”, jak np. Jim Beam.

Które alkohole w minionym roku zyskały, które straciły?

Ostatni rok potwierdza, że Polacy coraz częściej sięgają po alkohole premium. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach tzw. trend premiumizacji na trwałe zagości w branży alkoholowej. Jednocześnie wyraźnie maleje segment tańszych alkoholi czystych. Konsumenci po prostu śmielej sięgają po marki top premium, gdzie cena jest adekwatna do jakości produktu. Przykładem jest Amundsen – wódka czysta, która odpowiednio schłodzona odsłania swój niepowtarzalny smak. Sprzedaż tego trunku z roku na rok jest wyższa. Dla konsumentów znaczenie zyskuje również opakowanie – np. butelka trunku Amundsen ma design, który do złudzenia przypomina bryłę lodu.

A wódki smakowe?

Dynamiczny rozwój segmentu alkoholi smakowych rzeczywiście obserwowany jest z roku na rok. To kolejny trend, któremu poświęcamy więcej uwagi. W końcówce 2015 r. wprowadziliśmy na polski rynek markę Saska, która aktualnie ma w swoim portfolio 7 smaków, w tym wprowadzone jesienią 2017 r. smaki Wiśnia z Nutą Rumu i Pigwa. Wkrótce też pojawią się kolejne nowości. Wśród wyróżniających się trendów na rynku alkoholowym warto zwrócić uwagę na - wspomniany już - design opakowań. Polacy przywiązują wagę do estetyki produktu, jego jakości wzornictwa i historii za jaką stoi dany brand. W 2017 r. wypuściliśmy na przykład na rynek limitowaną edycję designerskiej butelki Stock Prestige Carbon inspirowanej wyglądem włókna węglowego. Zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i dbałością o szczegóły, podkreśliła luksusowy charakter marki, co bardzo się spodobało konsumentom. Polacy kochają również marki autentyczne – to kolejna rzecz, której nie sposób pominąć w obecnych trendach branży alkoholowej. Produkt, za którym stoi historia i styl przyciąga. Takim przykładem jest Żołądkowa Gorzka, która czerpie wielowiekowych tradycji gorzelnictwa w Polsce.

Czy Stock nadal planuje rozszerzać ofertę odpowiadając tym samym na wskazane trendy?

Uważnie obserwujemy rynek, zachowania konsumentów i ich potrzeby, dlatego
w najbliższych latach z pewnością skupimy się na doskonaleniu oferty alkoholi smakowych,
a także oferty w segmencie premium oraz na wzornictwie opakowań.

Stock Polska to zarówno alkohole smakowe: rodzina Lubelskie oraz dynamicznie rozwijany portfel wódek czystych, w którym znajdują się Żołądkowa de Luxe, Stock Prestige, Orkisz, a także wódki Żubr i 1906.

 

Ilona Mrozowska 2671 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }