Lidl wydał najwięcej na reklamę

Tylko w styczniu 2018 r. dyskont przeznaczył na reklamę w prasie, radiu i telewizji 35 mln zł. Najwięcej ze wszystkich sieci handlowych w Polsce.

Branża handlowa wygenerowała w tym czasie 26 proc. wszystkich wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych w pięciu branżach (farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej) i dała się wyprzedzić jedynie przeżywającej szczyt sezonu branży farmaceutycznej - wynika z podsumowania przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

Razem handlowcy przeznaczyli na reklamę 213,3 mln zł. Najwięcej wydał Lidl - 35 mln zł. Kolejne trzy miejsca obsadziły sieci z elektroniką: Media Expert, RTV Euro AGD i Media Markt. Na pozycji piątej znalazła się Biedronka z kwotą poniżej 15 mln zł. Łącznie wszystkie sklepy dyskontowe jako cały segment rozdysponowały w styczniu niemal 60 mln zł - 28 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez branżę handlową. Dało im to drugie miejsce, właśnie po sklepach elektronicznych (36 proc.). Daleko w tyle zostały zajmujące trzecie miejsce sklepy meblowe (8 proc.). Natomiast tuż za podium znalazły się hipermarkety, na które przypadło 6 proc. wydatków (12,8 mln zł).

Handel nieco inaczej dzielił swoje budżety niż inne badane branże. O ile pozostałe wymienione typy firm największą część środków przeznaczały na pokazanie się w telewizji, a przypadku farmaceutyków, finansów i telekomunikacji była to ponad połowa wszystkich pieniędzy, to handel zdecydowanie preferował reklamę w radiu (ok. 55 proc.). Do prasy trafiło ok. 8 proc. środków (tylko w przypadku producentów leków udział ten był minimalnie wyższy), natomiast do telewizji - 37 proc.

Grafika: Instytut Monitorowania Mediów

Magdalena Weiss 1082 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }