Sephora e-store ma już cztery lata

Według firmy jest to perfumeria o największych obrotach wśród wszystkich perfumerii sieci w Polsce.

O budowaniu sukcesu sklepu internetowego opowiada Małgorzata Kwiecień, senior digital manager Sephora.

Jak uruchomienie sklepu internetowego wpłynęło na biznes Sephora w Polsce?
Dzięki uruchomieniu sprzedaży on-line w 2014 r., zyskaliśmy rzeszę nowych klientów. Dotarliśmy do miejsc, w których nie mieliśmy tradycyjnych perfumerii. Klienci perfumerii stacjonarnych równie często odwiedzają perfumerie internetową np. by sprawdzić nowości, czy dostępność produktu, jak i swoją ulubioną, stacjonarną perfumerię, w której mogą przetestować produkt.

Obecnie liczba odwiedzin w perfumerii on-line Sephora rośnie w tempie 40 proc. rocznie.
To ogromna dynamika, będąca w dużej mierze efektem zmieniającej się świadomości i preferencji polskich konsumentów, którzy przez minione 4 lata pokochali zakupy przez internet. Obecnie już ponad połowa internautów kupuje w polskich e-sklepach (wg Gemius 2017). Od 3 lat notujemy kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu sprzedaży w kanale e-commerce. To także już od 2016 r. perfumeria o największych obrotach w całej naszej sieci. Waga e-commerce w biznesie Sephora wciąż rośnie.

Jakie działania sprawiają, że klientki tak chętnie korzystają z e-perfumerii Sephora?

Bardzo dbamy o omnichannelowe podejście do naszego klienta. Stawiamy na spójność obu kanałów sprzedaży poprzez oferowanie takiego samego doświadczenia zakupowego i serwisu – od próbek otrzymywanych do zakupu po bezpłatną usługę pakowania na prezent.

Staramy się oferować te same promocje, co nie jest standardem w naszej branży. Bardzo często to właśnie w perfumerii on-line jako pierwszej, pojawiały się nowe marki i produkty. Oferujemy również niektóre marki – takie jak na przykład pełne portfolio Huda Beauty czy Zoeva – na wyłączność klientom perfumerii on-line.

W minionym roku uruchomiliśmy również aplikację Sephora na smartfony, która sprawia, że zakupy on-line w perfumerii Sephora są dosłownie na wyciągniecie ręki naszych klientów.

Czym Sephora zaskoczy klientów e-sklepu w najbliższych miesiącach?
Wspólnie z klientami on-line odkryjemy nowe marki, niedostępne dotąd w Polsce, zarówno pielęgnacyjne, jak i makijażowe, które zadebiutują on-line. Staramy się budować pozytywne doświadczenia zakupowe , dlatego też systematycznie pracujemy nad optymalizacją rozwiązań logistycznych, dzięki którym, mamy nadzieję, jeszcze większa rzesza klientów będzie zadowolona z wyboru perfumerii Sephora on-line i serwisu, jaki oferujemy.

Sephora będąca obecnie największą siecią perfumerii na świecie, z ponad 2000 punktami sprzedaży w 33 krajach, powstała w 1969 r. we Francji. Od 1999 r. obecna jest na polskim rynku, na którym ma 94 perfumerie w największych miastach. Jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH). 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }