#Carrefour 2022: hipermarkety mają dużą wartość

Alexander Bompard, prezes Grupy Carrefour zaprezentował cele na najbliższe trzy lata, w tym rozwoju formatu convenience.

Nowa strategia zakłada zwiększenie konkurencyjności Carrefoura. - Dlatego przyjmujemy ambitny plan inwestowania 2 mld euro rocznie - zapowiedział rano 23 stycznia Bompard. Odnosząc się do formatu hipermarketów, od których nie tylko we Francji odwracają się klienci, stwierdził, że jest głęboko przekonany, iż wciąż mają wielką wartość. Zapowiedział, że Carrefour nie zamknie hipermarketów we Francji, choć część odda w dzierżawę ich managementowi. Jego zdaniem trzeba zwiększyć atrakcyjność hipermarketów dla klientów i efektywność ich działania. Dlatego ich powierzchnie sprzedaży będą zmniejszane, łącznie o przynajmniej 100 tys. mkw. do 2020 r., a oferta przemysłowa zmodyfikowana.

Za wzrost Grupy mają odpowiadać dwa formaty: supermarkety i sklepy convenience. - W ciągu najbliższych 5 lat otworzymy co najmniej 2000 sklepów convenience - powiedział Bombard. Mają być zlokalizowane w największych europejskich miastach. Te formaty sklepów mają być istotnym elementem w rozwoju omnichannel - zarówno jako punkty przygotowania internetowych zamówień, jak ich odbioru.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.